serwer do gry dla wielu graczy
Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się!

serwer do gry dla wielu graczy

AutorWiadomość
Temat założony przez niniejszego użytkownika
serwer do gry dla wielu graczy
» 2018-06-10 15:02:46
Powiedzmy dla uproszczenia że robie grę dla wielu graczy, mechanika podobna do Little Fighters 2. Dane z aplikacji lokalnej muszą być składowane w punkcie centralnym (jakims serwerze np.) a nastepnie odsylane do wszystkich zalogowanych graczy w czasie rzeczywistym. W skrócie - Duzo danych w krótkim czasie przez internet.
Zastanawiam sie jakie rozwiazanie jest bardziej profesionalne, zwykły serwer odpalany na komputerze, komunikujacy sie ze wszystkimi po tcp czy musze budowac web serwer, albo może jeszcze sa inne metody bardziej profesionalne. Chcialbym to zrobic dobrze.
P-171459
» 2018-06-10 15:53:20
tcp czy musze budowac web serwer
Yyy… wybór między TCP a HTTP (które korzysta z TCP)? Jeśli pod przeglądarkę, to częściowo na pewno HTTP, jeśli niekoniecznie, to wystarczy TCP. Format danych będzie taki, jaki sobie ustalisz, w przypadku TCP sam wszystko definiujesz, w przypadku HTTP masz już częściowo z góry narzucone, jak mają wyglądać nagłówki i jak ma przebiegać komunikacja.

zwykły serwer odpalany na komputerze
Można od tego zacząć, ale jeśli całość miałaby działać 24/7, to pewnie i tak trzeba będzie rozejrzeć się za jakimś serwerem, żeby nie męczyć własnego sprzętu. Ale jeśli umiesz odpowiednio ustawić router, to tak, możesz od tego zacząć.
P-171461
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2018-06-10 16:46:47
Jak mozna wrzucic program ktory pracuje jak serwer na systemie operacyjnymm do sieci tak aby pracowal 24/7 ?
P-171462
» 2018-06-10 17:05:16
Najpierw znajdujesz jakiś serwer (darmowy lub płatny, do wyboru do koloru), a później wrzucasz. A w czym to będzie pisane? Bo jak w C++, to OpenShift umożliwia wrzucenie tego przez gita i skompilowanie bezpośrednio na serwerze.
P-171463
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2018-06-10 18:20:25
Ten OpenShift to chyba już działa ze wszystkimi językami. Tylko dalej mam problem z serwerami. Nie wiem jak go szukać, bo każdy mi się kojarzy z serwerem na który mogę sobie co najwyżej wrzucić jakieś foldery, zdjęcia albo plik.html i wtedy sobie będę mógł to oglądać. Ale czy na taki serwer da się wrzucić faktycznie plik .exe będący serwerem który trzeba uruchomić. To już mi się mózg gubi bo nie wiem jak by to miało działać. Tym OpenShiftem mogę się połączyć z każdym serverem? Nawet takim od yoyo ablo cba?
P-171466
» 2018-06-10 18:48:26
czy na taki serwer da się wrzucić faktycznie plik .exe będący serwerem który trzeba uruchomić
Da się, ale zwykle lepiej skompilować to na serwerze (czyli wrzucić kod źródłowy i wywołać kompilator, na przykład przez SSH; można również użyć plików Makefile oraz skryptów *.sh, wtedy przez rhc będzie można tym sterować). A że OpenShift działa na Linuksie, to raczej tam będzie ELF, a nie exe. Na upartego Windowsowe twory też by ruszyły, ale trzeba byłoby na przykład skompilować sobie Wine.

Tym OpenShiftem mogę się połączyć z każdym serverem? Nawet takim od yoyo ablo cba?
Tak, łączysz się z dowolnymi sieciami tak samo, jak w każdym innym programie napisanym w C++.
P-171467
» 2018-06-12 02:48:36
ziajek444, takie cba czy yoyo to są zwykłe serwery www (jest tylko dostęp ftp), a że są darmowe to i tak wszystko jest bardzo ograniczone. Nic więcej tam nie zrobisz, zapomnij o uruchamianiu na nich jakichkolwiek aplikacji czy ich kompilowaniu itp. Tobie potrzebny jest bardziej serwer VPS i na nim mieć uruchomiony serwer (aplikację) gry.
P-171495
« 1 »
 Strona 1 z 1