Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Problem z kompilacją SFML w CodeBlocks 16.01

Ostatnio zmodyfikowano 2018-06-20 19:27
Autor Wiadomość
Dawid1997
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Problem z kompilacją SFML w CodeBlocks 16.01
» 2018-06-19 12:45:15
Witam. Po kursie C++ oraz po kursie obiektowym C++ z tej strony, chciałem się zabrać za bibliotekę SFML. Wydaje mi się, że zrobiłem wszystko, tak jak w tym kursie, skopiowałem kod z tej strony do Code::Blocks i wyskakują 4 błędy: "no such file or directory". Najpierw pobrałem SFML 2.5.0 GCC 7.3.0 MinGW (SEH) - 64-bit, potem drugi raz inny SFML 2.5.0 GCC 5.1.0 TDM (SJLJ) - Code::Blocks - 32-bit i dalej ten błąd.

Mój komputer: Windows 8 (64 bity).
Code Blocks: 16.01.
Kompilator: Mingw32 (GCC).

Już drugi dzień nad tym siedzę, szukałem w internecie rozwiązań i widzę, że doszyć dużo osób ma z tym problemy. Kopiuje pliki .dll normalnie do aplikacji do bin i tam gdzie jest moja aplikacja .exe. Postępuje dokładnie z kursem z tej strony, już chyba 7 razy powtarzałem i dalej to samo :( Jak się nie uda to chyba zainstaluję Visual Studio i na nim spróbuje. Wygląda to jakby Code::Blocks nie widział tych plików czy coś, jestem początkujący więc przepraszam jeżeli coś przeoczyłem.
P-171622
mateczek
» 2018-06-19 13:15:20
Jest kilka opcji do osiągnięcia celu. jedne prostsze inne trudniejsze.
Najprostsza opcja by zacząć testować i uczyć się różnych bibliotek to posiadanie jednej dystrybucji Gnu-linux np Ubuntu.

Instalacja sfml sprowadza się do wydania polecenia
sudo apt-get install libsfml-dev
 Defacto to załatwia sprawę.

Pod windowsem jest troszku więcej roboty ale można sprawę załatwić równie sprawnie.

Super łatwe rozwiązania są dwa.


1 Instalacja pakietu msys2 https://www.msys2.org/ poniżej dla 64bitów
  odpalenie konsoli msysa migw64.exe i kilka poleceń w konsoli by zaktualizować i doinstalować co trzeba.
  1.1 aktualizacja msys2
     
pacman -Syuu

      // zamknąć konsole odpalić jeszcze raz i ponownie aktualizacja
     
pacman -Syuu

  1.2 instalacja kompilatorów
     
pacman -S --needed base-devel mingw-w64-x86_64-toolchain
 // to polecenie doinstaluje nawet więcej niż niezbędne minimum

  1.3 instalacja biblioteki sfml
     
pacman -S mingw-w64-x86_64-sfml
   
  1.4 podpięcie kompilatora z msys2 pod codeblocks (podmieniasz kompilator)
      https://zapodaj.net/images​/39af38f140f44.png


2 visual studio i manager pakietów nuGet // ja nie korzystam więc szczegółów nie podaje ale też jest to zautomatyzowane



3 Rozwiązania pośrednie  podaje jeden z forumowiczów https://www.youtube.com​/channel​/UC-LTY8udwDeOUzMY8PIhD6w do przejrzenia na YouTube (tu trzeba dobrać binarną wersję do posiadanego kompilatora)


4 Najtrudniejsze opcją było by samodzielne kompilowanie sfmla. 
P-171623
Dawid1997
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2018-06-19 13:56:45
mateczek dziękuje, coś popróbuje, teraz mam inny błąd: Nie znaleziono punktu wejścia procedury. Kompiluje, ale nie da się uruchomić. Załączam film jak ja instaluje SFML w Code::Blocks: https://www.youtube.com/watch?v=he5jxRLnTQk
P-171624
md37
» 2018-06-19 14:28:38
Nie znaleziono punktu wyjścia jakiej procedury?
P-171626
Dawid1997
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2018-06-19 14:38:45
Nie znaleziono punktu wejścia procedury
_ZNkSt7_cxx1112basic_stringlcSt11char_traitslcESalcEE12find_last
_ofEPKcj w bibliotece F:\dokumenty Dawida\Projekt CodeBlocks
C++\Kurs SFML\bin\Debug\sfml-grahpics-d-2.dll.

Na końcu mojego filmu na YouTube filmu ten błąd jest. Link podałem wyżej tam w komentarzu. Co ciekawe wcześniej w ogóle się nie kompilowało a teraz się kompiluje tylko nie da się uruchomić bo ten błąd wyskakuje.
P-171627
pekfos
» 2018-06-19 20:47:58
P-171629
mateczek
» 2018-06-19 21:24:37
GCC 5.1.0 TDM (SJLJ) - Code::Blocks - 32-bit sfml masz taką binarkę

W 16.1 masz domyślnie  kompilator 4.9.2
więc jeśli chcesz iść tą drogą zainstaluj nowszy z kompilatorem 5.1 http://www.codeblocks.org​/downloads/26 by mieć zgodność biblioteki z kompilatorem

albo kompilacja ze źródeł

albo msys2(moim zdaniem najprostsze rozwiązanie)
P-171630
mateczek
» 2018-06-20 10:02:09
Moim zdaniem najprostsza metoda by zacząć z sfml i ogólnie z innymi bibliotekami
https://youtu.be/OKhVwEpqNp0
a pod linux
https://youtu.be/0Z4SXj_Rsrc


P-171637
« 1 » 2
  Strona 1 z 2 Następna strona