Problem z kompilacją SFML w CodeBlocks 16.01
Ostatnio zmodyfikowano 2018-06-20 19:27
Dawid1997 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Problem z kompilacją SFML w CodeBlocks 16.01 » 2018-06-19 12:45:15 Witam. Po kursie C++ oraz po kursie obiektowym C++ z tej strony, chciałem się zabrać za bibliotekę SFML. Wydaje mi się, że zrobiłem wszystko, tak jak w tym kursie, skopiowałem kod z tej strony do Code::Blocks i wyskakują 4 błędy: "no such file or directory". Najpierw pobrałem SFML 2.5.0 GCC 7.3.0 MinGW (SEH) - 64-bit, potem drugi raz inny SFML 2.5.0 GCC 5.1.0 TDM (SJLJ) - Code::Blocks - 32-bit i dalej ten błąd.
Mój komputer: Windows 8 (64 bity). Code Blocks: 16.01. Kompilator: Mingw32 (GCC).
Już drugi dzień nad tym siedzę, szukałem w internecie rozwiązań i widzę, że doszyć dużo osób ma z tym problemy. Kopiuje pliki .dll normalnie do aplikacji do bin i tam gdzie jest moja aplikacja .exe. Postępuje dokładnie z kursem z tej strony, już chyba 7 razy powtarzałem i dalej to samo :( Jak się nie uda to chyba zainstaluję Visual Studio i na nim spróbuje. Wygląda to jakby Code::Blocks nie widział tych plików czy coś, jestem początkujący więc przepraszam jeżeli coś przeoczyłem. |
|
mateczek |
» 2018-06-19 13:15:20 Jest kilka opcji do osiągnięcia celu. jedne prostsze inne trudniejsze. Najprostsza opcja by zacząć testować i uczyć się różnych bibliotek to posiadanie jednej dystrybucji Gnu-linux np Ubuntu. Instalacja sfml sprowadza się do wydania polecenia sudo apt-get install libsfml-dev Defacto to załatwia sprawę. Pod windowsem jest troszku więcej roboty ale można sprawę załatwić równie sprawnie. Super łatwe rozwiązania są dwa. 1 Instalacja pakietu msys2 https://www.msys2.org/ poniżej dla 64bitów odpalenie konsoli msysa migw64.exe i kilka poleceń w konsoli by zaktualizować i doinstalować co trzeba. 1.1 aktualizacja msys2 pacman -Syuu // zamknąć konsole odpalić jeszcze raz i ponownie aktualizacja pacman -Syuu 1.2 instalacja kompilatorów pacman -S --needed base-devel mingw-w64-x86_64-toolchain // to polecenie doinstaluje nawet więcej niż niezbędne minimum 1.3 instalacja biblioteki sfml pacman -S mingw-w64-x86_64-sfml 1.4 podpięcie kompilatora z msys2 pod codeblocks (podmieniasz kompilator) https://zapodaj.net/images/39af38f140f44.png2 visual studio i manager pakietów nuGet // ja nie korzystam więc szczegółów nie podaje ale też jest to zautomatyzowane 3 Rozwiązania pośrednie podaje jeden z forumowiczów https://www.youtube.com/channel/UC-LTY8udwDeOUzMY8PIhD6w do przejrzenia na YouTube (tu trzeba dobrać binarną wersję do posiadanego kompilatora) 4 Najtrudniejsze opcją było by samodzielne kompilowanie sfmla. |
|
Dawid1997 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2018-06-19 13:56:45 mateczek dziękuje, coś popróbuje, teraz mam inny błąd: Nie znaleziono punktu wejścia procedury. Kompiluje, ale nie da się uruchomić. Załączam film jak ja instaluje SFML w Code::Blocks: https://www.youtube.com/watch?v=he5jxRLnTQk |
|
md37 |
» 2018-06-19 14:28:38 Nie znaleziono punktu wyjścia jakiej procedury? |
|
Dawid1997 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2018-06-19 14:38:45 Nie znaleziono punktu wejścia procedury _ZNkSt7_cxx1112basic_stringlcSt11char_traitslcESalcEE12find_last _ofEPKcj w bibliotece F:\dokumenty Dawida\Projekt CodeBlocks C++\Kurs SFML\bin\Debug\sfml-grahpics-d-2.dll.
Na końcu mojego filmu na YouTube filmu ten błąd jest. Link podałem wyżej tam w komentarzu. Co ciekawe wcześniej w ogóle się nie kompilowało a teraz się kompiluje tylko nie da się uruchomić bo ten błąd wyskakuje. |
|
pekfos |
» 2018-06-19 20:47:58 |
|
mateczek |
» 2018-06-19 21:24:37 GCC 5.1.0 TDM (SJLJ) - Code::Blocks - 32-bit sfml masz taką binarkę W 16.1 masz domyślnie kompilator 4.9.2 więc jeśli chcesz iść tą drogą zainstaluj nowszy z kompilatorem 5.1 http://www.codeblocks.org/downloads/26 by mieć zgodność biblioteki z kompilatorem albo kompilacja ze źródeł albo msys2(moim zdaniem najprostsze rozwiązanie) |
|
mateczek |
» 2018-06-20 10:02:09 |
|
« 1 » 2 |