Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Wyświetlanie sprite przy kolizji i pauza - sfml

Ostatnio zmodyfikowano 2019-01-13 22:38
Autor Wiadomość
Wrobek12
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2019-01-12 16:19:01
Każdy obiekt ma inną prędkość i byłoby to problematyczne, ale wykonalne. Co do nie wykonywania całego kodu.. Nie bardzo rozumiem jak mam to zrealizować.
P-173506
pekfos
» 2019-01-12 16:25:09
Instrukcje if z kolei przydadzą się by w obsłudze zdarzeń, aktualizacji i wyświetlaniu gry wcielić w życie cokolwiek ta pauza ma zmieniać w działaniu programu.
Mógłbym zaczynać każdy post od "Chyba nie zrozumiałeś tego, co pisałem". Dajesz mi za dużo amunicji.
P-173507
Wrobek12
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2019-01-12 16:51:23
To chyba działa w drugą stronę. Piszę, że nie wiem jak mam to zrealizować, a Ty piszesz że nie zrozumiałem tego co napisałeś. To nie jest równoważne, aczkolwiek dziękuję za pomoc, więcej amunicji dostarczać nie będę, bo oczekiwałem raczej innej pomocy.
P-173508
pekfos
» 2019-01-12 16:57:44
Nie widzę w czym masz problem. if służy do warunkowego wykonywania kodu, a ty chcesz poruszać obiektami tylko gdy gra nie jest w stanie pauzy.
C/C++
if( !pauza )
     aktualizuj_obiekty();

P-173509
Wrobek12
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2019-01-12 17:02:35
Zgadza się, tylko rozumiem że funkcja aktualizuj_obiekty() musi obejmować wszystkie obiekty, które znajdują się na ekranie. Jest to o tyle problematyczne, że tych obiektów jest dużo i myślałem, że jest jakaś komenda, która mi to wszystko zwyczajnie zatrzyma. O takim rozwiązaniu, jakie podałeś myślałem, ale tak jak pisałem - trochę mi to zapewne zajmie.
Jeżeli nie ma innej opcji, to dziękuję za pomoc i postaram się wykonać to tak, jak napisałeś.
P-173510
pekfos
» 2019-01-12 17:46:00
Inne opcje wynikałyby z tego, co aktualnie masz w kodzie, ale i tak to będą wariacje na temat wstawiania kodu w warunki if.

Jest to o tyle problematyczne, że tych obiektów jest dużo
Dlaczego? Nawet jeśli nie przetwarzasz ich w pętli i mówimy tu o masie kodu, to i tak całość w pętli głównej programu. Wstawienie części kodu w blok pod if nie powinno być problemem.
P-173511
Wrobek12
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2019-01-13 13:32:31
Myślałem, że troche będę musiał tych ifów powstawiać, ale nie było tego za dużo - tak jak napisałeś za co dziękuję :)
Miałbym jeszcze jeden problem. Na początku pętli głównej wywołuje 3x sprite w trzech różnych miejscach ( z klasy ). Mimo, że w różnych poziomach trudności ich nie rysuje ( window.draw) i ich przez to nie widać, to nadal wykrywane jest zderzenie. Jest jakaś komenda, która usunie mi zbędne sprity ? Wpisywanie wyboru poziomu do sterowania wiąże się z wielokrotnym wklejaniem około 100 linijek, więc chcialbym wiedzieć czy istnieje alternatywa. Czy w tym przypadku destruktor zadziała ?
P-173524
pekfos
» 2019-01-13 13:45:00
Rysowanie nie ma nic do logiki programu. To twój kod robi coś, czego nie powinien.
P-173525
1 « 2 » 3 4
Poprzednia strona Strona 2 z 4 Następna strona