Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Moja pierwsza gra 2D- jak się za to zabrać?

Ostatnio zmodyfikowano 2010-08-05 21:40
Autor Wiadomość
Handy90
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Moja pierwsza gra 2D- jak się za to zabrać?
» 2010-08-04 22:02:28
ELO,
mam takie pytanie. Otóż chodzi mi o zrobienie gierki w 2d, coś takiego jak "tibia"(nigdy w to nie grałem i nie zamierzam:) ale w zupełnie innym klimacie. Jest pełno gotowych silników ale mi chodzi o to czy coś takiego jest trudne w zrobieniu? Fajnie by było jak byście mnie pokierowali w mojej nauce by takie coś stworzyć. Potraktujcie ten temat poważnie.
pozd.
P-20417
SeaMonster131
» 2010-08-04 22:13:05
Najłatwiej i najszybciej jest to zrobić w Allegro :)
Trudniej w SDL, a jeśli chcesz sie dużo uczyć na początek nauki 2D to pisz w DirectX albo OpenGL :D
Na gamedev.pl jest też silnik 2D Xnenon Core, możesz poszukać tam. Mi specjalnie nie przypadł do gustu (wole Allegro :P) ale innym sie podoba, może Tobie też ;)

I jak sie przyłożysz do nauki, to po kilku dniach stworzysz swoją "Tibie w innym klimacie" beta :P

W każdym razie powodzenia! (Jak skończysz ją pisać to daj ją na forum w Nasze Prace :))
P-20418
Handy90
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-08-04 22:18:36
Wiesz to nie będzie tibia bo nie rozumie ludzi którzy w to grają ale dałem ją dla przykładu bo chodzi o to, że ludzie będą mogli łączyć się z serwerem poprzez klienta(tu będą wszystkie grafiki itp.) a wszystkie dane(ich zdobyte lvl itp.) będą zapisywane w bazie(MySQL). To mówisz, że to a allegro się robi?
P-20420
DejaVu
» 2010-08-04 22:58:05
Jeżeli nie masz doświadczenia w programowaniu to możesz sobie odpuścić taki rozmach na początku.
1) Dostęp klient w postaci aplikacji exe + serwer MySQL = brak bezpieczeństwa i brak możliwości jego zapewnienia.
2) Inne rozwiązanie = wymagany serwer w postaci aplikacji + komunikacja TCP (w UDP do takich gier lepiej się nie pchać bo to kolejne problemy ze stratami pakietów itp).
3) Reszta w sumie jest prosta w grach tego typu.
P-20422
ison
» 2010-08-05 01:48:30
Handy90 jesteś zapewne ze wszystkich stron informowany o tym że przykładowo gra "Tibia" jest do kitu. Możesz sobie nie zdawać sprawy ile zrobienie takiej gry zajmuje i ile potrzeba doświadczenia. Jest to jednak komercyjny produkt nad którym pracuje sztab profesjonalnych ludzi. Jeśli myślisz że tego typu grę uda ci się zrobić po kilku miesiącach nauki to od razu ci mówię żebyś potem nie był rozczarowany że takiej ani podobnej nie zrobisz. Szczególnie że ma to być MMO.
Jeśli zdajesz sobie sprawę z tego ile pracy cię czeka i będziesz intensywnie się uczył to myślę że po ~5 latach będziesz w stanie napisać cokolwiek sieciowego w 2D co będzie grywalne (w małym stopniu)
P-20427
pekfos
» 2010-08-05 09:24:49
czterech niemieckich studentów informatyki tworzyło tibię jeszcze przez 13 lat od wydania do aktualnej postaci, z czego ostatnie kilka lat już z całą armią CipSoftu. a ty z zerowym doświadczeniem myślisz że napiszesz to w kilka lat? może w 10 lat ci się uda ale co ci z tego? otrzymasz mało grywalną grę w której będziesz tylko ty i może kilka twoich przyjaciół ze szkoły których zaprosiłeś do gry. Potrzebna by ci była kampania reklamowa zresztą skazana na niepowodzenie bo kto o zdrowych zmysłach zainteresuje się grą z o wiele gorszą grafiką od tibii (cóż, jeśli to możliwe..) i prawie zerową grywalnością. Więc co ci z tego? poza tym musiałbyś zainwestować w sprzęt: komputer (mocny) do serwera, modem, UPS, i sporo innych gratów które pozwolą twoim kolegom grać kiedy im się zachce, unikając komunikatu "cannot connect to server". Ale poco inwestować pieniądze z rzędu 2 tysięcy złotych by odpalić program który będzie niewydajny, obsługiwał będzie pewnie do 100  graczy naraz, i z pewnością będzie niestabilny. Bo do napisania dobrego programu trzeba oświadczenia. A ty jakie masz z tej dziedziny? Jak wystąpi problem w programie a ty nie będziesz miał zielonego pojęcia co się dzieje, to co? wstawisz tu kod mający 5 000 linii i powiesz: "nie wiem co się dzieje: nie działa"

nie bierz się do tego bo nie dasz rady.
P-20429
madmike44
» 2010-08-05 09:46:58
Nie zniechęcajcie kolegi :) Po prostu trzeba pisać, pisać i jeszcze raz pisać - wtedy nabędzie się doświadczenie i te tysiące linii kodu nie pójdą na marne :P
P-20433
pekfos
» 2010-08-05 09:52:06
może nie pójdą ale jak się zabierze za coś tak wielkiego to może się sam i bez naszej pomocy zniechęcić. Niech zaczyna małymi krokami, od prostych gier multiplayer.
P-20435
« 1 » 2 3
  Strona 1 z 3 Następna strona