[SFML] Pobieranie aktualnej wielkości okna
Ostatnio zmodyfikowano 2019-03-23 18:04
Bartex321 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[SFML] Pobieranie aktualnej wielkości okna » 2019-03-18 17:58:47 RenderWindow OknoAplikacji( sf::VideoMode( 1200, 800, 32 ), "Kolko I Krzyzyk" );
OknoAplikacji.getSize().x; OknoAplikacji.getSize().y;
Jak w powyższym przykładzie: chcę pobrać aktualną wielkość okna, lecz dostaję tą, z którą okno zostało utworzone. Moje pytanie brzmi w jaki sposób można sprawdzić AKTUALNĄ wielkość okienka, czyli po zabiegach użytkownika, a jeżeli się nie da tego zrobić, to jak mogę zablokować okno, aby użytkownik nie mógł zmienić jego rozmiaru |
|
jankowalski25 |
» 2019-03-18 18:37:14 Dodaj reakcję na zdarzenie sf::Event::Resized i tam odczytuj nowy rozmiar okna. Możesz również przy tworzeniu okna użyć sf::Style bez sf::Style::Resize (czyli sf::Style::None , sf::Style::Titlebar lub sf::Style::Close ). Oczywiście jest jeszcze sf::Style::Fullscreen , ale wtedy najpierw należałoby sprawdzić, jakie rozdzielczości są dopuszczalne (przez sf::VideoMode::getFullscreenModes() ). |
|
pekfos |
» 2019-03-18 19:37:33 Moje pytanie brzmi w jaki sposób można sprawdzić AKTUALNĄ wielkość okienka, czyli po zabiegach użytkownika |
Metodą getSize() okna. Zapewne robisz coś źle. |
|
Bartex321 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2019-03-19 15:39:57 dałem do okna styl close i problem rozwiązany wielkie dzięki za podpowiedź, myślałem, że jest tylko Fullscreen. Co do robienia coś źle to nie bardzo można coś zepsuć, tym bardziej, że CB sam podpowiada |
|
DejaVu |
» 2019-03-19 20:09:37 Pewnie viewport size trzeba odczytać po zmianie rozmiaru okna. auto windowSize = sf::Vector2f( window().getSize() ); auto viewSize = window().getView().getSize();
|
|
Bartex321 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2019-03-23 17:39:06 |
|
DejaVu |
» 2019-03-23 18:04:43 Jeden temat = jeden problem. Zamykam. |
|
« 1 » |