Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Dodanie trybu multiplayer do gry (użycie pthread, socket.h)

Ostatnio zmodyfikowano 2019-11-16 22:52
Autor Wiadomość
Fran3k
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Dodanie trybu multiplayer do gry (użycie pthread, socket.h)
» 2019-11-15 23:19:29
Witam i proszę o pomoc :D

Jestem w trakcie robienia prostej gry. Wygląda jak gra Snake (wąż). Zrobiłem mapę ze ścianami w pliku tekstowym, gracz porusza się takimi tunelami i zbiera losowo generowane na mapie złoto, a następnie zanosi je do bazy. Zła bestia przy bliskim spotkaniu nas zabija i respimy się bez pieniędzy.

A zatem widzicie, że nie jest to nic skomplikowanego. Jednak nigdy nie dodawałem do gry opcji multiplayer, a takie dostałem zadanie na studiach.
Gra ma być w takim systemie "turowym"- jedno sekundowym. Każdy gracz raz na sekundę wybiera gdzie chce się ruszyć, informacja zostaje wysłana do serwera, a serwer odpowiada czy się zgadza czy nie (bo to ściana lub coś innego).
Powinienem użyć biblioteki pthread i socket.h. Ale używając socket.h mam jakoś ładnie pokazać mechanikę działania tego "IPC".

Nie wolno:
- Wysyłać plików między klientami w celu komunikacji. Komunikacja ma być do jednego serwera, którym jest mój komputer.
- Użyć gotowców/bibliotek, które "wrapują" IPC. Mam te mechanizmy ładnie pokazać.

Czy ktoś mógłby pomóc w zrobieniu czegoś takiego? Nie wiem jak ciężkie zadanie to jest. Jeśli ktoś ma doświadczenie w tym temacie to prosiłbym o chociażby kilka słów.

Na zrobienie tego mam miesiąc i chciałbym każdego dnia robić coś w tym temacie, a obecnie mnie to przeraża.
Chciałbym przez kilka postów ustalić co i jak ma wyglądać, jak do tego tematu podejść i zobaczyć czy ktokolwiek byłby zainteresowany pomocą w tym temacie, bo nie wydaje się to być proste.
Z góry dziękuję za pomoc!
P-175584
DejaVu
» 2019-11-16 11:38:57
Na dobry początek polecam poczytać po prostu teorię sieciową i przeanalizować przykłady: http://cpp0x.pl/kursy​/Kurs-WinSock-C++/271
P-175586
RazzorFlame
» 2019-11-16 22:52:09
Zobacz jak networking jest zaimplementowany w www.sfml-dev.org. Nawet możesz najpierw w samym SFMLu się pobawić już gotowymi narzędziami, a dopiero później zajrzeć jak to jest zrobione "pod spodem".
P-175590
« 1 »
  Strona 1 z 1