[SFML] Rysowanie i obsługa zdarzeń z innych plików
Ostatnio zmodyfikowano 2020-01-10 23:23
R0ut4 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[SFML] Rysowanie i obsługa zdarzeń z innych plików » 2019-12-29 15:36:11 Witam, mógłby mi ktoś napisać, czy da się obsługiwać Sprite z innego pliku hpp/cpp? I drugie pytanie, jak mogę rysować bardzo dużo jednego Sprite?
(Sprite jest stworzony w pliku main.cpp a sterowanie w innym cpp) (Jakby był potrzebny kod [Który nie działa i jest do bani] to wyśle) |
|
pekfos |
» 2019-12-29 19:59:28 1. Podział na pliki nie ma z tym nic wspólnego. To tylko organizacja kodu. 2. A próbowałeś po prostu to zrobić..? Nie ma nic, co by Cię przed tym powstrzymywało. Może być wydajniej używać sf::VertexArray zamiast sf::Sprite. |
|
R0ut4 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2019-12-29 21:00:49 Jak zawsze pierwszy Pekfos :) Próbowałem już tak na pliki rozdzielić, ale jest błąd, że obiekt Player nie jest "opisany"(słowo mi wypadło z głowy) Vertexarray to chyba tylko jako tablica wierzchołków, a nie konkretnie spritow |
|
pekfos |
» 2019-12-29 22:52:01 Dzielenie kodu na kilka plików źródłowychSprite to wrapper na jeden teksturowany czworokąt. Z sf::VertexArray możesz wyrenderować naraz wiele takich czworokątów (o ile używają tej samej tekstury) znacznie wydajniej, niż gdybyś rysował każdy oddzielnie z sf::Sprite. |
|
R0ut4 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2019-12-29 23:30:12 Zapomniałem podać gracza argumentem do funkcji w pliku cpp... Jakby to miało działać? Dzisiaj jeszcze o tym poczytam, ale jakbyś mógł opisac po swojemu to byłbym wdzięczny |
|
R0ut4 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2020-01-10 21:22:23 Pekfos, jak mogę stworzyć i narysować rzeczy z użyciem sf::VertexArray?
Wiem jak stworzyć czworokąt i wczytać i ustawić teksture do tego, ale nie wiem ww. |
|
pekfos |
» 2020-01-10 21:26:23 |
|
R0ut4 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2020-01-10 21:37:57 std::vector < sf::Vertex > vertices; vertices.push_back( sf::Vertex(...) ); ...
window.draw( & vertices[ 0 ], vertices.size(), sf::Triangles );
&vertices[0] i vertices.size() to określa ile obiektów tego kontenera ma rysować? Ja chyba jstem na to za głupi... |
|
« 1 » 2 |