Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[OpenGl] Włączanie świateł różnymi przyciskami

Ostatnio zmodyfikowano 2008-09-13 15:41
Autor Wiadomość
huspol
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[OpenGl] Włączanie świateł różnymi przyciskami
» 2008-09-10 22:37:10
Mam problem dotyczący gry ETS. Polega on na tym że nie wiem jak zrobić ( o ile wogóle da się zrobić) tak, aby włączanie świateł postojowych, długich i krótkich było osobnymi przyciskami. Bardzo mi na tym zależy i prosze o szybką odpowiedź
P-1541
DejaVu
» 2008-09-10 22:51:03
A jakiej biblioteki graficznej używasz? Wszystko da się zrobić...

/edit:
Popraw temat tak, aby opisywał problem - w przeciwnym wypadku może on zostać usunięty.
P-1543
huspol
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2008-09-11 23:54:01
Używam OpenGl
czy mógłby mi ktoś powiedzieć jak zrobić tak żeby różnymi przyciskami zapalało się światła. Chodzi mi tu o jakiś kod światła długie, krótkie, postojowe, przeciw mgielne, i wewnątrz. Już graficznie jest gotowe teraz nie wiem jak zrobić żeby działało (to jest mod do gry, a ja jestem grafikiem , a nie programistą)
P-1546
DejaVu
» 2008-09-12 00:37:28
A jak masz zrobioną obsługę jakiego kolwiek klawisza w grze? Masz obsłużoną klawiaturę do innych elementów (np. ruch)? Rzuciłeś bardzo wiele ogólników...

Generalnie możesz zrobić obsługę klawiszy w kolejce komunikatów np. tak:
C/C++
bool key[ 256 ]; //globalna zmienna
//...
LRESULT CALLBACK WndProc( HWND hWnd, UINT uMsg, WPARAM wParam, LPARAM lParam )
{
    switch( uMsg )
    {
        //...
    case WM_KEYDOWN:
        key[ wParam ] = true;
        return 0;
    case WM_KEYUP:
        key[ wParam ] = false;
        return 0;
        //...
    }
   
    return DefWindowProc( hWnd, uMsg, wParam, lParam );
}

Później w kodzie możesz używać zapisu:
C/C++
if( key[ 'a' ] )
{
    //wykonaj cośtam
}

Metoda nie jest zbyt wyrafinowana i nie jest raczej zalecana do profesjonalnych gier, jednak warto z niej skorzystać jeśli nie planuje się robić Quake'a X :)
P-1547
huspol
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2008-09-12 00:45:24
Ja nie znam się na programowaniu tylko na modelowaniu. Ale muszę to jakoś zaprogramować żeby "chodziło" i to całkiem dobrze. To jest mod do Euro Truck Simulator więc nie wiem jak mówisz że to metoda nieyrafinowana. Ale mam pytanie: Gdzie to mam wpisać do pliku gry?
P-1548
DejaVu
» 2008-09-12 00:52:35
Nie wiem... nikt tego nie wie :) Programowanie to nie coś, co można nauczyć się w godzinę, miesiąc czy też rok. Ty chcesz, żebyśmy nie znając Twojego kodu wiedzieli gdzie coś trzeba wstawić żeby Ci działało. To tak samo jak ja bym poprosił Ciebie o spotkanie się jutro i przyprowadzenie koleżanki z którą się dawno nie widziałem, z którą chciałbym się spotkać i nie podając jak ona się nazywa, gdzie ją można znaleźć i do tego nie podając godziny i miejsca spotkania.

O to właśnie prosisz :)

/edit:
Skoro nie znasz się na programowaniu dołącz do jakiegoś projektu. My poszukujemy grafika 3D do gry, ktoś na forum niedawno też wspominał chyba coś o tym, że kogoś szuka...

/edit2:
Jakby tworzenie gier było takie proste to było by ich znacznie więcej na rynku i nie kosztowałyby one tyle.
P-1549
huspol
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2008-09-12 00:55:14
no to się nie zrozumieliśmy
to tylko pytanie :
ja mam wpsiać ten kod osobno do kodu moda czy wpisać go do kodu gry??
P-1550
DejaVu
» 2008-09-12 01:05:06
1. Gdzie przeczytałeś że mody do tego symulatora robi się w C++ (link)
2. Masz kod tego symulatora? Jakoś bardzo w to wątpię. To jest płatny produkt, więc źródła automatycznie są zamknięte.
P-1551
« 1 » 2
  Strona 1 z 2 Następna strona