huspol Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[OpenGl] Włączanie świateł różnymi przyciskami » 2008-09-10 22:37:10 Mam problem dotyczący gry ETS. Polega on na tym że nie wiem jak zrobić ( o ile wogóle da się zrobić) tak, aby włączanie świateł postojowych, długich i krótkich było osobnymi przyciskami. Bardzo mi na tym zależy i prosze o szybką odpowiedź |
|
DejaVu |
» 2008-09-10 22:51:03 A jakiej biblioteki graficznej używasz? Wszystko da się zrobić...
/edit: Popraw temat tak, aby opisywał problem - w przeciwnym wypadku może on zostać usunięty. |
|
huspol Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2008-09-11 23:54:01 Używam OpenGl czy mógłby mi ktoś powiedzieć jak zrobić tak żeby różnymi przyciskami zapalało się światła. Chodzi mi tu o jakiś kod światła długie, krótkie, postojowe, przeciw mgielne, i wewnątrz. Już graficznie jest gotowe teraz nie wiem jak zrobić żeby działało (to jest mod do gry, a ja jestem grafikiem , a nie programistą) |
|
DejaVu |
» 2008-09-12 00:37:28 A jak masz zrobioną obsługę jakiego kolwiek klawisza w grze? Masz obsłużoną klawiaturę do innych elementów (np. ruch)? Rzuciłeś bardzo wiele ogólników... Generalnie możesz zrobić obsługę klawiszy w kolejce komunikatów np. tak: bool key[ 256 ];
LRESULT CALLBACK WndProc( HWND hWnd, UINT uMsg, WPARAM wParam, LPARAM lParam ) { switch( uMsg ) { case WM_KEYDOWN: key[ wParam ] = true; return 0; case WM_KEYUP: key[ wParam ] = false; return 0; } return DefWindowProc( hWnd, uMsg, wParam, lParam ); }
Później w kodzie możesz używać zapisu: Metoda nie jest zbyt wyrafinowana i nie jest raczej zalecana do profesjonalnych gier, jednak warto z niej skorzystać jeśli nie planuje się robić Quake'a X :) |
|
huspol Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2008-09-12 00:45:24 Ja nie znam się na programowaniu tylko na modelowaniu. Ale muszę to jakoś zaprogramować żeby "chodziło" i to całkiem dobrze. To jest mod do Euro Truck Simulator więc nie wiem jak mówisz że to metoda nieyrafinowana. Ale mam pytanie: Gdzie to mam wpisać do pliku gry? |
|
DejaVu |
» 2008-09-12 00:52:35 Nie wiem... nikt tego nie wie :) Programowanie to nie coś, co można nauczyć się w godzinę, miesiąc czy też rok. Ty chcesz, żebyśmy nie znając Twojego kodu wiedzieli gdzie coś trzeba wstawić żeby Ci działało. To tak samo jak ja bym poprosił Ciebie o spotkanie się jutro i przyprowadzenie koleżanki z którą się dawno nie widziałem, z którą chciałbym się spotkać i nie podając jak ona się nazywa, gdzie ją można znaleźć i do tego nie podając godziny i miejsca spotkania.
O to właśnie prosisz :)
/edit: Skoro nie znasz się na programowaniu dołącz do jakiegoś projektu. My poszukujemy grafika 3D do gry, ktoś na forum niedawno też wspominał chyba coś o tym, że kogoś szuka...
/edit2: Jakby tworzenie gier było takie proste to było by ich znacznie więcej na rynku i nie kosztowałyby one tyle. |
|
huspol Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2008-09-12 00:55:14 no to się nie zrozumieliśmy to tylko pytanie : ja mam wpsiać ten kod osobno do kodu moda czy wpisać go do kodu gry?? |
|
DejaVu |
» 2008-09-12 01:05:06 1. Gdzie przeczytałeś że mody do tego symulatora robi się w C++ (link) 2. Masz kod tego symulatora? Jakoś bardzo w to wątpię. To jest płatny produkt, więc źródła automatycznie są zamknięte. |
|
« 1 » 2 |