[SDL] Wyświetlanie tekstu
Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się!

[SDL] Wyświetlanie tekstu

AutorWiadomość
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[SDL] Wyświetlanie tekstu
» 2020-03-25 01:24:41
Cześć, jeśli chcę powiedzmy wyświetlić tekst z tablicy na ekran to czy konieczne jest używanie SDL_ttf ?
P-176482
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2020-03-25 15:34:44
Jest może jakiś poradnik jak dodać SDL_ttf do SDL ?
P-176484
» 2020-03-25 17:49:32
P-176489
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2020-03-25 18:06:02
A jest tam jakaś intrukcja jak dołączyć SDL_ttf bo ja robiłem według tego http://www.lazyfoo.net/SDL_tutorials/ i nie rozpoznaje tej dyretktywy.
P-176492
» 2020-03-25 18:54:23
Jakiej dyrektywy? Instrukcja jest zawsze taka sama.
» Kurs SFML 2.x, C++ » Instalacja i konfiguracjaKonfiguracja SFML 2.0 (Code::Blocks) lekcja
  • pobierz build biblioteki, lub zbuduj ze źródeł,
  • wskaż ścieżkę do katalogu z nagłówkami,
  • wskaż ścieżkę do katalogu z bibliotekami,
  • podaj biblioteki do linkera
Wszystko co jest tu specyficzne dla konkretnej biblioteki znajdziesz w jej dokumentacji. Jak masz jakiś problem z tym schematem, zadaj konkretne pytanie. Nie pytaj, czy jest tutorial - jak sam go nie znalazłeś, to spod lady Ci nikt go nie wyciągnie. Podstawowym źródłem informacji jest dokumentacja. Kursy to zawsze wyjątek, nie reguła.
P-176496
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2020-03-26 18:32:07
To wszystko już działa ale chcę wyświetlić tekst i jedyne co dostaję to białe tło

 TTF_Init();
     TTF_Font * font = TTF_OpenFont("arial.ttf", 5);
     SDL_Color color = { 255, 255, 255 };
     SDL_Surface * surface = TTF_RenderText_Solid(font,"Welcome to Programmer's Ranch", color);
     SDL_Texture * texture = SDL_CreateTextureFromSurface(renderer,surface);

     int texW = 100;
     int texH = 100;
    SDL_QueryTexture(texture, NULL, NULL, &texW, &texH);
    SDL_Rect dstrect = { 0, 0, texW, texH };



   while(run)
   {

     process_input();


     SDL_RenderCopy(renderer, texture, NULL, &dstrect);
     SDL_RenderPresent(renderer);

   }

Nie mam pojęcia skąd to białe tło skoro nawet po zmianie rgb color dalej jest kolor biały
P-176517
» 2020-03-26 18:42:43
Sprawdź czy nie jest to coś oczywistego. Nie masz w tym kodzie żadnego sprawdzania błędów.
P-176518
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2020-03-26 19:03:46
Fakt. Czcionki nie chciało odczytać, pobrałem jeszcze raz i jest dobrze, dzięki.
P-176522
« 1 » 2
 Strona 1 z 2Następna strona