Problemy z dołączaniem plików nagłówkowych po sklonowaniu repozytorium
Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się!

Problemy z dołączaniem plików nagłówkowych po sklonowaniu repozytorium

AutorWiadomość
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Problemy z dołączaniem plików nagłówkowych po sklonowaniu repozytorium
» 2020-09-08 14:41:23
Witam, mam następujący problem. Na wstępie - korzystam z Visual Studio 2017 z rozszerzeniami dla gita i githuba. Zacząłem projekt na jednym komputerze (nazwijmy go dla uproszczenia sprawy A), wszystko się kompilowało i uruchamiało. Przerzuciłem go na drugą maszynę (B), również działało. Potem trochę popracowałem nad nim. Próbując jednak sklonować projekt z powrotem na komputer (A) pierwszy okazało się, że nie chce się on kompilować, a co więcej z tego co widzę chyba wszystkie błędy (a jest ich 108) dotyczą niezadeklarowanych typów, tak, jakby z jakiegoś powodu pliki nagłówkowe nie były dołączane. Próbowałem usunąć całe repozytorium lokalne i sklonować go jeszcze raz, ale nadal są błędy. Co bardziej tragiczne, te same błędy pojawiają się na obu komputerach. Nie wiem, czy to ma związek z gitem i githubem ale pierwszy raz mam taki problem co równocześnie pokrywa się z moim pierwszym użyciem gita i githuba.

PS. temat brzmi jak brzmi, niestety z racji, że nie wiem co jest przyczyną a jedynie się domyślam.

edit: dodam jeszcze screena z częścią błędów. Wydaje mi się, że kopiowanie ich nie ma zbytniego sensu, tak będzie przejrzyściej:
https://zapodaj.net​/deeb417633780.png.html
P-177525
» 2020-09-08 16:31:19
Błędy kompilacji to błędny kod. Zrób Ctrl+F9 by zbudować bieżący plik cpp i podaj log (zakładka Output). Pierwszy błąd kompilacji jest najważniejszy, reszta to mogą być kompletne bzdury.
P-177526
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2020-09-08 17:15:29
ctrl+f9? Ten skrót służy do ustawiania breakpointów, nie mylisz tego z CodeBlocks? Jaką ustawić szczegółowość logów, bo póki co miałem minimal i niezbyt tam cokolwiek było?
P-177530
» 2020-09-08 17:50:02
Ctrl+F7. Jakby nie działało, to w menu opcja Build/Compile. Minimal raczej wystarczy.
P-177531
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2020-09-08 18:15:34
ustawiłem na minimal, output, ale nie wiem, wnioskując po http://cpp0x.pl/artykuly/?id=57 raczej nie o to Ci chodziło?


1>------ Build started: Project: sfml projekt, Configuration: Debug x64 ------
1>Game.cpp
1>c:\users\admin\source\repos\sfml-shooter\sfml projekt\enemy.h(12): error C2061: syntax error: identifier 'DataPtr'
1>c:\users\admin\source\repos\sfml-shooter\sfml projekt\enemy.h(37): error C3646: 'gameData': unknown override specifier
1>c:\users\admin\source\repos\sfml-shooter\sfml projekt\enemy.h(37): error C4430: missing type specifier - int assumed. Note: C++ does not support default-int
1>c:\users\admin\source\repos\sfml-shooter\sfml projekt\enemy.h(12): error C2065: 'gameData_': undeclared identifier
1>c:\users\admin\source\repos\sfml-shooter\sfml projekt\enemy.h(12): error C2614: 'Enemy': illegal member initialization: 'gameData' is not a base or member
1>Done building project "sfml projekt.vcxproj" -- FAILED.
P-177532
» 2020-09-08 20:40:04
Wyraźnie błąd w kodzie. Strzelam: dołączane nagłówki tworzą cykl, a enemy.h i plik z definicją DataPtr należą do tego cyklu.
P-177533
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2020-09-08 23:13:30
Panie cudotwórco, miałeś rację, dziękuję <3
Temat zamykam
P-177534
« 1 »
 Strona 1 z 1