Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

problemy z grami 2d

Ostatnio zmodyfikowano 2010-08-26 11:24
Autor Wiadomość
Phoenix47
Temat założony przez niniejszego użytkownika
problemy z grami 2d
» 2010-08-26 09:49:02
Mam kilka pytań dotyczących programowania gier 2d. Korzystam z biblioteki allegro i z kursu http://kursy.ddt.pl/?TutorialId=7

1. Kiedy wrzucam jakąś dużą bitmapę na tło i mniejszą (postać) to to po ekranie latają szare paski w górę i w dół (tak jak w telewizorze kiedy źle odbiera (-:
co mam zrobić, żeby temu zapobiec?

2. Jak sprawić żeby postać była zawsze po środku, a tło przesuwało się w lewo i w prawą?
P-21252
Phoenix47
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-08-26 09:59:50
3. Jak zrobić grawitację do gry platformowej. Tak żeby postać skoczyła i spadła na dół
4. Jak w ogóle zrobić coś przez co postać nie będzie mogła przejść (ziemia ściana itp.)
P-21253
malan
» 2010-08-26 10:14:42
1. [Kurs Allegro, C++] Podwójne buforowanie

2.
C/C++
if( key[ KEY_UP ] ) pozycjaTlaY++;
else
     if( key[ KEY_RIGHT ] ) pozycjaTlaX--;
else
     if( key[ KEY_DOWN ] ) pozycjaTlaY--;
else
     if( key[ KET_LEFT ] ) pozycjaTlaX++;

Trzeba pamiętać jeszcze o tym, że kiedy tło się "skończy" postać będzie musiała dojść do krawędzi bitmapy...

3.
C/C++
if( key[ KEY_UP ] ) jump = true;
//...
if( jump )
{
    if( posY > 30 ) posY--;
    else
    {
        if( posY < 120 ) posY++;
        else jump = false;
       
    }
}
Jakoś tak ;p.

4. [ddt.pl] Kolizje

Pamiętaj, że istnieje taka opcja jak "Edytuj" :).
P-21254
Phoenix47
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-08-26 10:17:09
dzięki zaraz sprawdzę (-:
P-21255
Phoenix47
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-08-26 10:23:04
te coś ze skokiem nie działa. spróbuje jeszcze
P-21256
pekfos
» 2010-08-26 10:26:16
wystarczy poszukać. każdy z tych problemów był już niejednokrotnie poruszany na forum.
P-21257
malan
» 2010-08-26 10:31:52
Musisz pokombinować- to jest tylko przykład. Zara sprawdzę, czy działa...
P-21258
pekfos
» 2010-08-26 11:09:22
C/C++
void jump() {
    if( key[ KEY_UP ] ) speed =- 20;
   
    y += speed++;
}

prędzej coś z tego
P-21260
« 1 » 2
  Strona 1 z 2 Następna strona