Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[SDL2 opengles2] Glicze podczas renderowania tekstur

Ostatnio zmodyfikowano 2023-08-21 22:26
Autor Wiadomość
tBane
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2023-08-21 21:22:28
1. Dwa - bo dwa przelegle trójkąty (czyli prostokąt) to 4 wierzchołki.
2. Nie chcę używać triangleStrip.!
3. Myślałem, że to 4 to rgba.. :D dobra poprawione.
4. Ale u mnie działa szybciej
5. No i nadal nie wiem gdzie leży błąd :-/

Sprawdźcie czy ta tekstur jest porządnie zapisana? Może to wina mojego edytora graficznego (tworzę na smartphonie).

tekstur drzewa
tekstur drzewa
P-180326
pekfos
» 2023-08-21 21:48:48
1. Dwa - bo dwa przelegle trójkąty (czyli prostokąt) to 4 wierzchołki.
C/C++
glDrawArrays( GL_TRIANGLES, 0, 4 ); /// Jeden !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
glDrawArrays( GL_TRIANGLES, 0, 4 ); /// Dwa !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
glDrawArrays( GL_TRIANGLES, 0, 4 ); // Trzy !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
glDrawArrays( GL_TRIANGLES, 0, 4 ); // Cztery !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! I wszystkie mają 4 wierzchołki z jakiegoś powodu...
Rysujesz cztery trójkąty, bo wywołujesz renderowanie trójkąta cztery razy. Dlaczego jesteś takim ciężkim przypadkiem? A 2 trójkąty to 6 wierzchołków, bo 2 * 3. Cztery wierzchołki by były z użyciem triangle strip/fan.

2. Nie chcę używać triangleStrip.!
To nie! Przy czym rysowanie wielu prymitywów używających jednej tekstury z użyciem jednego wywołania to jest realna optymalizacja. I nie mam na myśli 2 trójkątów, tylko całej mapy, jak na przykład tu https://www.sfml-dev.org/tutorials/2.6/graphics-vertex-array.php.

Ale u mnie działa szybciej
Pomiar różnicy wydajnościowej czegoś takiego jest nietrywialny, bo w złożonym systemie to jest zwykle w granicach błędów pomiaru. Przyspieszenie wynika z innych zmian, które zignorowałeś, albo ze zmiennego obciążenia systemu przez inne procesy.
P-180327
tBane
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2023-08-21 22:26:47
Problem rozwiązany panowie, dwa trójkąty generowaly błędy ponieważ brakowało im parametrów.. Dziękuję za pomoc. Co gdyby nie Wy. :-)


niezgorsza mapa
niezgorsza mapa
P-180328
1 « 2 »
Poprzednia strona Strona 2 z 2