Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[Kompilator] Najlepsze IDE

Ostatnio zmodyfikowano 2009-02-05 13:26
Autor Wiadomość
lynx
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[Kompilator] Najlepsze IDE
» 2008-09-24 19:32:10
A więc które środowisko najbardziej lubicie/używacie? Sprawa bardziej dotyczy tych darmowych, ale możecie też porównywać np. C++ Builder i Visual C++.


No, cuż ja nie sprawdzałem, Code::Blocks i używam Dev-a, trochę z przyzwyczajenia, a trochę dlatego że mi narazie po prostu wystarcza.
Głównie, dlatego go nie zmieniam, bo ma:
-kolorowanie składni
-konfigurację projektu (Win32 GUI, OpenGL, itd.)
-bez zbędnych funkcji
-funkcję instalacji/auktualizacji oprogramowania (np. Allegro, HawkNL, itp.)
-popularność ;p (lepsza pomoc przy kodowaniu, ustawieniach)
-wcęcia, czasami nie takie jak ja chcę, ale są ;)
-przyzwyczajenie



A wy co wolicie, i dlaczego?


/edit:
Jak wolisz, temat zmieniony.
P-1684
DeBugger
Najleszpe IDE.
» 2008-09-24 19:38:25
Ja bym może proponował zmienić temat, na "najlepsze IDE", poniewąż niektórym i te programy nie odpowiadają. :D
P-1685
DeBugger
Moje zdanie.
» 2008-09-24 20:20:52
Jęzeli miałbym wybierać spośród Windowsowych... To nie wiem. Na DevC++ siedziałem krótko. Co do Linuxa najlepiej pisze mi się w... notatniku KDE(Kate). Podoba mi się program "SciTE Text Editor".
P-1687
DejaVu
[Visual Studio C++] vs [Code::Blocks] vs [Dev-C++]
» 2008-09-24 20:42:54
Ja długo siedziałem na Dev-C++ i lubię ten edytorek ze względu na swoją prostotę, szybkość uruchamiania edytora i możliwość kompilacji programów bez tworzenia projektu, gdy chcę poeksperymentować z jednym plikiem. Niestety nie jest on rozbudowany na tyle, by był użyteczny do dużych projektów. Stąd też przesiadłem sie na Code::Blocks i muszę powiedzieć, że możliwości jego są ogromne. Wadą jest natomiast czas uruchamiania tego środowiska i potrzebę tworzenia projektu nawet dla jednego pliku, co automatycznie wyklucza użycie jego do małych - jednoplikowych projektów.

Mimo wszystko znam również możliwości Visual Studio C++ i muszę tu powiedzieć, że jest on lepszym środowiskiem niż Code::Blocks do wykrywania błędów w kodzie. W przypadku GPF'a (czyli wywalenia aplikacji) pracując w trybie Debugowania prawie zawsze edytor wejdzie w miejsce wystąpienia błędu, podczas gdy Code::Blocks zorientuje się tylko, że coś się stało złego i zakończy tryb debugowania wraz z zamknięciem aplikacji.

Visual Studio C++ różni się również drobnymi szczegółami w stosunku do Code::Blocks, które z Visual Studion C++ czynią znacznie bardziej poręczne narzędzie dla wprawnego programisty niż w przypadku Code::Blocks'a. Mimo wszystko wolę posługiwać się w pełni darmowym środowiskiem programistycznym, które umożliwia mi pracę w takim samym środowisku pod Windowsem jak i pod Linuxem.

Wnioski: Visual Studio C++ jest bardzo dobrym środowiskiem programistycznym dla firm gdzie produkuje się ogromne aplikacje, a czas wykrywania błędów krytycznych aplikacji powinien być skrócony do maksimum. Code::Blocks jest bardzo dobrym darmowym rozwiązaniem, oferującym możliwości bardzo zbliżone do Visual Studio C++ i jest wieloplatformowy co jest dużym atutem, gdy w planach jest pisanie aplikacji wieloplatformowych. Dev-C++ jest bardzo dobrym środowiskiem do nauki programowania ze względu na swoją prostotę i jednocześnie jest jedynym środowiskiem, które warto polecić rozpoczynając naukę języka C++.
P-1689
grabon
» 2008-09-30 08:18:55
Ja również używam Code::Blocks, polecam go zresztą każdemu. Nie mniej jednak Dev c++ ma jedną bardzo ważną zaletę szczególnie jeśli chodzi o osoby które zaczynają naukę C++ , można pobrać lub uaktualnić "paczkę" itp. teoretycznie bez żadnych problemów. Nie mniej jednak Code::Blocks z darmowych IDE jest na chwilę obecną, najlepszy. Co nie zmienia faktu że, i w Devi'e można fajnie kodzić ;-)
P-1727
jogl_er
» 2008-10-19 01:00:35
Na linuxach polecam Geany - bez wiekszych bajerow, ale ma to co powinno miec, kolorowanie skladni, doczepiona konsolke, debugger... (nie jestem wymagajacy)
Na windowsach do C++ uzywam VC++, z Deva zrezygnowalem ( nie bijcie :P ).
Przez jakis czas uzywalem tez WxDevC++, ale nigdy wiecej juz tego nie zrobie...

Ogolnie jesli chodzi o programowanie to jestem wychowany na IDE = konsola+edytor tekstu, wiec jak chce skompilowac kilka plikow i musze do tego tworzyc jakis tam projekt to mnie to mocno zniecheca.
Do tego dochodzi babranie sie w opcjach projektu jesli chce dolaczyc jakies biblioteki. Pamietam jak w polskojezycznej wersji Dev'a szukalem linkera, ktory okazal sie byc "konsolidatorem" czy czyms takim:P

Linuxy+makefile rzadza!

Aha, i jeszcze KDevelop lubie:)
P-2178
lynx
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2009-02-05 13:26:45
U mnie sytuacja się nieco zmieniła od mojego ostatniego postu. Teraz na Windowsie używam Code::Blocks i wxDev-C++. W Code::Blocks bardzo przypadła mi do gustu opcja importowania projektu z innego środowiska. Z kolei WxDev-C++ używam, gdy robię program za pomocą biblioteki WxWidgets (choć nie zawsze w WxDev), lub gdy poznaję jej możliwości. Jeżeli chodzi o system operacyjny Linux to praktycznie używam tylko Code::Blocks. Uważam że to dobre, wygodne, darmowe i wieloplatformowe środowisko, nieco lepsze od Dev-a.
P-4100
« 1 »
  Strona 1 z 1