Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[Allegro] Dziwne kolory wczytanego png.

Ostatnio zmodyfikowano 2010-11-21 20:45
Autor Wiadomość
akwes
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-11-21 20:15:11
Właśnie teraz próbowałem wszelkich kombinacji. Dalej to samo. Blit, masked_blit też rysuje złe kolory, kolejność initów nie wpływa tu na nic. Rodzaj tła nie wpływa na obraz (myslałem że np. wszystko wyszło półprzeźroczyste ale nic).
P-24284
ison
» 2010-11-21 20:19:35
pozostaje zatem rzucić allegro i wziąć się za ogl'a :)
P-24285
akwes
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-11-21 20:21:45
Hm... Bardzo mi się podoba praca w allegro, poza kilkoma atakami furii... no w każdym razie, jak kompiluje przykład z folderu alpng to wszystko jest ok... (prawie, bo obrazek nie jest przeźroczysty ale przynajmniej ma kolory ok).
P-24286
SeaMonster131
» 2010-11-21 20:28:06
To może coś z obrazkiem jest nie tak? Spróbuj wyświetlić jakiś inny - np drzewo czy coś, ale nie taką tęcze jak teraz :)
P-24287
akwes
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-11-21 20:32:05
Obrazek z przykładu również ma problemy, na nim testowałem jako na pierwszym. Niebieski zmienia się w brąz (ta taka chmurka z napisem allegro i uśmieszkiem). Teraz przeniosłem tę tęczę do projektu z przykładem i tam wyświetla się poprawnie ...

Najśmieszniejsze jest to że w tamtym kodzie nie ma nic innego czego bym nie robił w tym ...
P-24288
malan
» 2010-11-21 20:40:31
Jedyne co mi przychodzi jeszcze do głowy to to, że depth jest różne od trzydzieści dwa i dlatego takie kwiatki wychodzą...
P-24289
akwes
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-11-21 20:45:41
: O

C/C++
depth = 32; //desktop_color_depth();

to samo... ALE ! ale z **** wpisałem

C/C++
depth = 24; //desktop_color_depth();

i działa...

Nie mam pojęcia co to znaczy, czemu tak jest i czy mam na chama teraz zawsze używać 24? Niestety przy 24 nie działa przeźroczystość ....

Może podsumuje:

depth = 32, kolory złe, działa przeźroczystość
depth = 24, kolory dobre (blit, masked_blit działają) natomiast draw_trans_sprite zwraca czarny kwadrat)

edit2:
Jest ktoś chętny kto korzysta z DEV-a i jak mu wyśle pliki to sprawdzi jak jest u niego? czy to problem spersonalizowany do mojego środowiska czy ogólny problem ?

edit3:
24 bity i 32 bity
"Tak duża głębia koloru nazywana jest TrueColor. Najczęściej są to systemy wyświetlające kolor dwudziesto cztero bitowy, a więc osiem bitów na każdą składową (0-255), co daje niewiele mniej niż siedemnaście milionów kolorów. Prawdziwe systemy trzydziesto dwu bitowe zdarzają się rzadko. Zazwyczaj mówimy o kolorze 32 bitowym a mamy na myśli 24 bitowy z dodatkowymi 8 bitami wykorzystanymi w innym celu (np. format PNG) może go wykorzystać jako kanał przezroczystości - czyli alpha. Prawdziwe systemy 32 bitowe zazwyczaj operują na składowych jedenasto bitowych (dziesięć bitów dla niebieskiego) lub na wszystkich dziesięcio bitowych plus dwa bity dodatkowych informacji."

Czyli PNG jest 24 bitowe, a w pozostałych bitach trzyma wartości przeźroczystości? To by wyjaśniało problem kolorów?

edit4:
Nie poddam się -.-
Wina nie jest w kodzie! To już jest pewne, przykład z alpng, który był w projekcie DEV-a odpala ładnie wszystkie png(wkleiłem tam kod i tam działa), ale osobny projekt Allegro static tych png już ładnie obsługiwać nie chce... Szukam różnic w opcjach projektu.
P-24290
1 « 2 »
Poprzednia strona Strona 2 z 2