Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[Opengl] Warto czy nie warto się uczyć

Ostatnio zmodyfikowano 2011-02-05 21:16
Autor Wiadomość
wojownik266
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[Opengl] Warto czy nie warto się uczyć
» 2010-11-23 15:39:49
Witam. Jakiś czas temu kupiłem sobie książkę pt: „OpenGL i wprowadzenie do programowania gier”. Książka jak na mój gust jest po prostu świetna. W książce omawiana jest wersja opengl  1.x albo 2.x. Uruchamiam google wpisuję opengl i oczom moim ukazuje się najnowsza wersja tej biblioteki czyli 4.x.... Moje pytanie brzmi czy jest sens uczyć się teraz opengl w wersji 1.x lub 2.x. Czy powiedzmy za dwa lata karty graficzne będą obsługiwały ten standard? Napisałem też maila do autora tej książki i w odpowiedzi autor napisał że z całą pewnością warto się jeszcze uczyć tych starszych wersji ponieważ jeszcze długo będą w użyciu. A wy jak myślicie warto czy nie warto ?
P-24385
Proxym
» 2010-11-23 16:07:53
Tak. na Windows nadal panuje OpenGl 1.4 jak pamietam, a reszta to poprostu rozszerzenia, API także jakoś mocno się nie zmieniło.
P-24387
lynx
» 2010-11-23 21:48:42
Najnowsze wersje OpenGL to praktycznie tylko shader'y.
Myślę że warto jeśli nie zamierzasz pisać gier korzystających z najnowszych technologi. Wydaje mi się że najnowszych wersji OpenGL w pełni i tak nie wykorzystasz, a pamiętaj że produkując grę musisz myśleć też o użytkownikach starszych komputerów. Generalnie 4.1 to tylko najnowsze modele kart graficznych, podobnie jest z 4.0. Wersja 2.1 posiada dosyć dużą zgodność z kartami. Sprawdź też jaką wersję twój komputer obsługuje. :)

Z drugiej strony 4.1 wydaje się być bardziej przyszłościowe, posiada też pełną zgodność z OpenGL ES 2.0. Ale czy napewno warto? Obsługa  tej najnowszej wersji OpenGL to narazie naprawdę rzadkość, a moim zdaniem (tak jak autora tej książki o której wspomniałeś) wczesne wersje będą jeszcze długo używane.
P-24412
Drraven
» 2010-11-28 13:35:38
Człowieku to tak jakbyś się pytał czy warto uczyć się czytać.. OpenGL to najważnejsze api (ew, dx którego nie polecam).
P-24594
McAffey
» 2010-11-28 13:55:49
Ale on się nie pytał czy warto się uczyć OpenGL czy nie, tylko czy warto się uczyć nie najnowszej wersji, a to jest różnica.
P-24597
SeaMonster131
» 2010-11-28 14:38:24
OpenGL to najważnejsze api (ew, dx którego nie polecam).
A ja pisze w DirectX i co? Według mnie OpenGL to dno :/

A co do tematu to tak, warto się uczyć tych starszych wersji itd(z tego co wiem :D)
P-24602
ison
» 2010-11-28 14:53:54
ja jestem jednak z opengl'em... szczególnie że directx jest tylko pod winde
P-24604
SeaMonster131
» 2010-11-28 16:37:49
Nie chce się tutaj kłócić i odbiegać od tematu, lecz:
szczególnie że directx jest tylko pod winde
Statystycznie, na początku 2010 roku, Windows używa(-ło) ~97,5% użytkowników, Mac OS X ~1% a Linux'a (Linuksa) troche więcej niż 0.5%. W Polsce oczywiście.
Więcej już nie bd zaśmiecał tego tematu,
pozdrawiam :)
P-24607
« 1 » 2
  Strona 1 z 2 Następna strona