Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[Allegro]probelm z set_mouse_sprite_focus oraz show_mouse(NULL) + masked_blit

Ostatnio zmodyfikowano 2010-11-28 13:44
Autor Wiadomość
Allucard
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[Allegro]probelm z set_mouse_sprite_focus oraz show_mouse(NULL) + masked_blit
» 2010-11-28 00:52:00
Witam, właśnie robię fajną strzelankę
i mam z nią mały problem:

jak umieścić te trzy rzeczy w jedym programie?:


set_mouse_sprite_focus(50,50); //potrzebne jest mi to do celownika(kursora)

show_mouse(NULL); //to jest mi potrzebne aby nie migał kursor
masked_blit(kursor, bufor, 0, 0, mx, my, kursor->w, kursor->h); // to samo co wyżej

kiedy się umieści te 3 rzeczy to wtedy kursor(celownik) będzie ciągle migał, zamazywał się i ogólnie to się będą dziwne rzeczy działy :)


P-24577
ison
» 2010-11-28 00:57:48
a nie możesz zwyczajnie trzymać kursora w bitmapie i rysować go masked_blit'em z odpowiednim przesunięciem?
C/C++
masked_blit( kursor, bufor, 0, 0, mx - kursor->w / 2, my - kursor->h / 2, kursor->w, kursor->h );
P-24578
Allucard
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-11-28 01:06:26
thx, o tym nie pomyślałem:D
ale niestety celownik(kursor) trochę dziwnie się porusza:
Gdy ruszam myszką powoli to wszystko jest ok, natomiast gdy poruszam szybciej to trochę się rozmazuje.
Mogę przymknąć na to oko, ale wolałbym gdyby celownik się nie rozmazywał.
Dodam jeszcze że z 
show_mouse(NULL) i
masked_blit(kursor, bufor, 0, 0, mx, my, kursor->w, kursor->h);
takiego czegoś nie było
P-24579
ison
» 2010-11-28 01:10:10
hmm, bardzo dziwne że się rozmazuje, może tylko Ci się tak wydaje albo masz złe podwójne buforowanie?
masz 1 bufor na którym wyświetlasz całą mapę łącznie z myszką, który potem w jednym miejscu wyrzucasz na screen? jeśli tak to myszka nie ma prawa się raczej rozmazywać
P-24580
Dragonit
» 2010-11-28 01:25:58
To efekt smużenia ekranu. Zależy od monitora.
P-24581
Allucard
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-11-28 11:58:10
Jak się nic nie da z tym zrobić to trudno, bo jak już mówiłem tego rozmazywania prawie nie widać
jedynie  kiedy szybciej poruszam to tam trochę z tym kursorem coś dziwnego się dzieje(może najwyżej potem będę nad tym myśleć)
bardziej mnie martwi inna rzecz:
kiedy nakieruje kursorem na jakiś obrazek który wcześniej wstawiłem to wtedy kursor znika
pojawia się tylko wtedy kiedy zaczynam ruszać nim na tym obrazku
da się coś z tym zrobić?
P-24585
ison
» 2010-11-28 12:15:51
kiedy nakieruje kursorem na jakiś obrazek który wcześniej wstawiłem to wtedy kursor znika
tak się dzieje gdy używasz tej dziwnej allegrowskiej obsługi myszki, wywal z programu wszystkie
C/C++
set_mouse_sprite_focus( 50, 50 );
C/C++
show_mouse( NULL );
C/C++
unscare_mouse();
zostaw tylko
C/C++
install_mouse();
i rysuj myszkę tak jak powiedziałem w poprzednim poście
P-24586
Allucard
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-11-28 12:33:56
ale mi te "allegrowskie dziwactwa" są potrzebne :D
po za tym spróbowałem tak zrobić jak napisałeś i wtedy kursor chowa się całkiem za obrazek
i mam jeszcze jedno pytanie:
jak zrobić że po wciśnięciu lewego klawisza myszy na jakiś obrazek to będzie się coś z nim działo np. zniknie lub pojawi się jakiś napis
i prosiłbym o podanie jakiegoś przykładu
P-24589
« 1 » 2
  Strona 1 z 2 Następna strona