Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Pytanie odnośnie zakupu kolejnej książki.

Ostatnio zmodyfikowano 2010-12-06 18:08
Autor Wiadomość
Sauren
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Pytanie odnośnie zakupu kolejnej książki.
» 2010-11-29 21:19:52
Witam!
Właśnie skończyłem przerabiać "Symfonie C++" i mam zamiar zakupić kolejną książkę, lecz nie wiem którą wybrać, czy ma być to "Pasja C++", czy może "OpenGL Programowanie gier". Chciałbym usłyszeć tutaj wasze sugestie, nie wiem czy sama wiedza z "Symfonia C++" wystarczy, aby tworzyć różnego rodzaju gry komputerowe. Nie oczekuje odpowiedzi typu "Daj sobie spokój","To nie dla ciebie" itp. Wiem na co się porywam, lecz tylko to sprawia mi przyjemność. Wracając do tematu, chce usłyszeć tylko opinie co do wyboru danej książki, ponieważ wiem, że do stworzenia gry nie wystarczy znajomość podstaw c++, ale też znajomość Api, różnych bibliotek graficznych (w tym OpenGL).
Z góry dziękuje za pomoc w wyborze.
Pozdrawiam:
Sauren
P-24659
DejaVu
» 2010-11-29 22:47:00
Kup książkę OpenGL. Na co Ci druga książka opisująca język C++?
P-24660
JarekKatowice
» 2010-11-30 08:41:39
Nastepnym krokiem powinno byc zapoznanie sie z STL oraz szablonami. PAsja c++ jest dobrym wyborem chociaz nie jedynym. W necie rowniez znajdziesz na ten temat duzo - nawet w tym serwisie (STL)
Skoro chcesz pisac gry powiniens rownoczesnie z poznawaniem STL zapoznac sie z podstawowymi algorytmami i strukturami danych. Takie pojecia jak lista jedno i dwukierunkowa, drzewo binarne (wogole wykozystanie drzew), podstwowe algorytmy grafowe (dosc szczegolowo), algorytmy geometryczne powinny byc ci DOBRZE znane i powinienes potrafic je porawidlowo uzyc. Nie przejmuj sie ze byc moze pojecia te brzmia skomplikowanie. Wcale tak nie jest. Chociaz do niektorych trzeba sie przylozyc ale jest to fajna zabawa polaczona z nauka.
NAstepnym krokiem bedzie poznanie podstawowych praw fizyki wykozytywanych w grze. Prawdopodomnie nie beda one ci obce gdyz pewnie ziewajac na lekcjach wchodzily ci jednym uchem a wychodzily drugim. Piszac gre nagle zrozumiesz ich zastosowanie, moze nawet zaskocza cie i nagle nawet je polubisz. tak bylo w moim przypadku. Mowie tu o takich rzeczach jak kinetyce, kinematyce (podstawy) , drugie prawo dynamiki, vektory itd.
powodzenia
 
P-24666
Sauren
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-12-06 11:22:33
Mam jeszcze jedno pytanie. Chodzi mi o to, co będzie lepsza:
Od razu nauka OpenGL'a pod gry 3d, czy pierw Allegro/SDL pod gry 2d?
P-24874
JarekKatowice
» 2010-12-06 14:10:23
Zdecydowanie alegro/SDL a najlepiej SFML.
Jestes tak naprawde na poczatku drogi dlatego najpierw musisz nauczyc sie dobrze programowac oraz poznac te rzeczy ktore wyzej Ci napisalem. Do tego wszytskiego musisz poznac "filozofie" tworzenia gier. Zeby nie uczyc sie na sucho i w miere szybko widziec fajne efekty najlepiej bedzie zaczac od gierek 2d. To tak jak z prawem jazdy na kategorie C+E. Najpierw trzeba sie nauczyc jezdzic na kategorie B, potem na c i posiasc troche doswiadczenia by dorobic E :)
pozdr
P-24877
SeaMonster131
» 2010-12-06 16:17:43
@up: dla początkującego łatwiejsze jest Allegro. Nie trzeba dużo "kombinować" żeby fajną, przyjemną gre stworzyć :)

pozdrawiam
P-24883
F90M
» 2010-12-06 18:08:01
Jak dla mnie SFML jest łatwiejszy od Allegro czy SDL, a do tego kod w nim napisany jest czytelniejszy.
P-24891
« 1 »
  Strona 1 z 1