Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

alleg44.dll

Ostatnio zmodyfikowano 2010-12-10 18:40
Autor Wiadomość
skovv
Temat założony przez niniejszego użytkownika
alleg44.dll
» 2010-12-10 15:23:10
Witam. Gdy kompiluje z uruchomieniem( dev c++ ) to normalnie mi wszystko działa( allegro ) ale gdy uruchomiam exeka normalnie a nie przez kompilator to drze mi się o alleg44.dll. Szukałem po necie ale nie mogę znaleźć :/ Co mam zrobić? Może ktoś posiada takowy?
P-24984
ison
» 2010-12-10 15:30:25
P-24985
skovv
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-12-10 15:41:04
Dzięki :] Tak przy okazji piszę na swoim silniczku pokazową minigierkę i mam kod:

if( CollisionFrom( C_GRACZ::x, C_GRACZ::y, 0, -2 ) ) C_GRACZ::CollisionUp;
Mam błędy typu: 146 ...\main.cpp type `C_GRACZ' is not a base type for type `C_MUR'

Jak odwołać się do zmiennej(publicznej) danej klasy??
P-24986
szyx_yankez
» 2010-12-10 15:45:51
C/C++
obiekt.zmienna // przy obiekcie tworzonym statycznie
obiekt->zmienna // przy obiekcie tworzonym dynamicznie
P-24987
SeaMonster131
» 2010-12-10 15:46:47
C/C++
class Obiekt
{
public:
    int zmienna;
};

Obiekt costam;

costam.zmienna = 10;

? :)

#up: hahaha, prawie w tym samym czasie, i nazwa klasa i zmiennej taka sama :D
P-24988
skovv
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-12-10 15:49:37
no tak tylko ja muszę to zrobić w klasie:

class C_GRACZ : public EX_ACTOR
{
    public:
            C_GRACZ( int X, int Y )
            {
                Sprite = bmp_Gracz;
                x = X;
                y = Y;
                w = Sprite->w;
                h = Sprite->h;
            }
            ~C_GRACZ( )
            {
                //...
            }
            void Update( )
            {
                if( Key( KEY_UP ) && !CollisionUp ) y -= 1;
                if( Key( KEY_DOWN ) && !CollisionDown ) y += 1;
                if( Key( KEY_LEFT ) && !CollisionLeft ) x -= 1;
                if( Key( KEY_RIGHT ) && !CollisionRight ) x += 1;
            }
            void Render( )
            {
                DrawSprite( );
            }
};
class C_MUR : public EX_ACTOR
{
    public:
            C_MUR( int X, int Y )
            {
                Sprite = bmp_Murek;
                x = X;
                y = Y;
                w = Sprite->w;
                h = Sprite->h;
            }
            ~C_MUR( )
            {
                //...
            }
            void Update( )
            {
                if( CollisionFrom( C_GRACZ::x, C_GRACZ::y, 0, -2 ) ) C_GRACZ::CollisionUp;// O TUTAJ SPRAWDZAM
            }
            void Render( )
            {
                DrawSprite( );
            }
};
Jak dam krope to mi ciśnie błędami
P-24989
pekfos
» 2010-12-10 15:53:11
dziedziczysz po EX_ACTOR a nie C_GRACZ. w hierarchii C_MUR nie ma w ogóle takiej klasy
P-24990
skovv
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-12-10 16:01:37
no to co ja mam zrobić? -.-
P-24992
« 1 » 2
  Strona 1 z 2 Następna strona