Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Kamerka jak z Gear Of War

Ostatnio zmodyfikowano 2010-12-12 20:39
Autor Wiadomość
skovv
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Kamerka jak z Gear Of War
» 2010-12-12 15:35:51
Witam. Zaczęliśmy z kumplem robić gierkę 3D. Napisałem kamerkę która jest na pozycji X i Y gracza, a na pozycji Z gracza + 20. Nie mam pomysłu jak zrobić kamerkę al'a Gear of War( widać gracza z boku, podąża za graczem ). Wie ktoś może jak tego dokonać?
P-25091
SeaMonster131
» 2010-12-12 17:48:37
Jaki silnik...? Bo to ważne hehe :P

#ale zresztą, jeżeli kamera to x,y,z gracza to przecież ona podąża za graczem ? :D
P-25095
skovv
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-12-12 17:55:37
xenon core :]


Podąża za graczem ale bezpośrednio za jego plecami. Chciałbym aby za nim podążała, obracała się z nim dalej ale aby gracz był z lewej strony...kamera nad jego ramieniem, kawałek za nim
P-25097
waxx
» 2010-12-12 18:07:09
No to ustaw odpowiedni offseT?
P-25098
skovv
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-12-12 18:09:29
to znaczy??

mam:

//poruszanie myszka
XE_VECTOR rel = Game.MouseGetPos( "main" ) - XE_VECTOR( 400, 300 );
XE_IO::MouseSetPos( Game.Windows( "main" )->X + 400, Game.Windows( "main" )->Y + 300 );
Game.Camera.Direction.Alpha += rel.X / 25.0 * GSpd;//lewo prawo
Game.Camera.Direction.Beta -= rel.Y / 25.0 * GSpd;//gora dol



//przesuwanie kamery
Game.Camera.Position.X = Position.X;
Game.Camera.Position.Y = Position.Y;
Game.Camera.Position.Z = Position.Z + 60;
P-25099
waxx
» 2010-12-12 18:17:51
No to zmien jej pozycje tak zeby ci pasowalo skad ja mam wiedziec jak ty chcesz. Jak ustawiles mu za plecy to juz sam nie umiesz w prawo/gore przesunac?
P-25100
skovv
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-12-12 18:24:28
no tak... tylko jak dam: ... = Position.X + 300; to nie jest non stop po lewej stronie tylko kamera jest na pozycji X + 300 gracza i przy obracaniu gracza sobie lata po ekranie... nie wiem jak zrobić coś ala obracanie kamerki razem z graczem aby ciągle była równiutko nad ramieniem...
P-25101
szyx_yankez
» 2010-12-12 20:39:52
Mała podpowiedź: Zapoznaj się z trygonometrią, a konkretnie z sinusem i cosinusem.
P-25109
« 1 »
  Strona 1 z 1