Kamerka jak z Gear Of War
Ostatnio zmodyfikowano 2010-12-12 20:39
skovv Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Kamerka jak z Gear Of War » 2010-12-12 15:35:51 Witam. Zaczęliśmy z kumplem robić gierkę 3D. Napisałem kamerkę która jest na pozycji X i Y gracza, a na pozycji Z gracza + 20. Nie mam pomysłu jak zrobić kamerkę al'a Gear of War( widać gracza z boku, podąża za graczem ). Wie ktoś może jak tego dokonać? |
|
SeaMonster131 |
» 2010-12-12 17:48:37 Jaki silnik...? Bo to ważne hehe :P
#ale zresztą, jeżeli kamera to x,y,z gracza to przecież ona podąża za graczem ? :D |
|
skovv Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-12-12 17:55:37 xenon core :]
Podąża za graczem ale bezpośrednio za jego plecami. Chciałbym aby za nim podążała, obracała się z nim dalej ale aby gracz był z lewej strony...kamera nad jego ramieniem, kawałek za nim |
|
waxx |
» 2010-12-12 18:07:09 No to ustaw odpowiedni offseT?
|
|
skovv Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-12-12 18:09:29 to znaczy?? mam: //poruszanie myszka XE_VECTOR rel = Game.MouseGetPos( "main" ) - XE_VECTOR( 400, 300 ); XE_IO::MouseSetPos( Game.Windows( "main" )->X + 400, Game.Windows( "main" )->Y + 300 ); Game.Camera.Direction.Alpha += rel.X / 25.0 * GSpd;//lewo prawo Game.Camera.Direction.Beta -= rel.Y / 25.0 * GSpd;//gora dol
//przesuwanie kamery Game.Camera.Position.X = Position.X; Game.Camera.Position.Y = Position.Y; Game.Camera.Position.Z = Position.Z + 60;
|
|
waxx |
» 2010-12-12 18:17:51 No to zmien jej pozycje tak zeby ci pasowalo skad ja mam wiedziec jak ty chcesz. Jak ustawiles mu za plecy to juz sam nie umiesz w prawo/gore przesunac? |
|
skovv Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-12-12 18:24:28 no tak... tylko jak dam: ... = Position.X + 300; to nie jest non stop po lewej stronie tylko kamera jest na pozycji X + 300 gracza i przy obracaniu gracza sobie lata po ekranie... nie wiem jak zrobić coś ala obracanie kamerki razem z graczem aby ciągle była równiutko nad ramieniem... |
|
szyx_yankez |
» 2010-12-12 20:39:52 Mała podpowiedź: Zapoznaj się z trygonometrią, a konkretnie z sinusem i cosinusem. |
|
« 1 » |