[ALLEGRO] Timer+Srand()
Ostatnio zmodyfikowano 2010-12-13 01:49
So_IAS Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[ALLEGRO] Timer+Srand() » 2010-12-12 17:24:13 Witam,
chciałem losowo rozmieścić obrazek(na osi x) na ekranie za pomocą srand(), lecz, gdy timer zadziała to pozycja obrazka znowu się zmienia.
Próbowałem także z "Const" ale kompilator wyrzucał błędy.
Jest jakiś sposób aby temu zaradzić?
Oto kawałek kodu:
while(!key[KEY_ESC])
{
while(speed>0)
{
a++;
if(a==100)
{
b++; // sekunda
a=0;
}
speed--;
}
clear_to_color(bufor,makecol(0,0,0));
map();
blit(bufor,screen,0,0,0,0,500,500);
}
void map()
{
srand(static_cast<int>(time(NULL)));
for (int i = 0; i<6; i++)
tab[i] = rand()% 300+1;
for(int i=0; i<5; i++)
{
draw_sprite(bufor,decha,tab[i],i*50);
}
}
|
|
DejaVu |
» 2010-12-13 01:49:49 srand() wywołaj raz na początku funkcji main(). Potem używasz tylko rand(). Nie za bardzo wiem o co Ci jeszcze chodzi, bowiem nie zrozumiałem Twojego pytania... |
|
« 1 » |