#include <windows.h> i <d3dx9.h> - błąd kompilacji w WinNT.h
Ostatnio zmodyfikowano 2010-12-17 20:50
skovv Temat założony przez niniejszego użytkownika |
#include <windows.h> i <d3dx9.h> - błąd kompilacji w WinNT.h » 2010-12-17 11:07:42 Witam.Chciałbym napisać silnik graficzny z D3D lecz niestety nie mogę bo przy includowaniu <windows.h> i <d3dx9.h> wyskakują mi błędy z winnt. Nie czepia się kodu programu tylko samego pliku winnt.h. Oto błędy:
------ Build started: Project: Ex3D, Configuration: Debug Win32 ------
Main.cpp
C:\Program Files\Microsoft SDKs\Windows\v7.0A\include\winnt.h(290): error C2146: syntax error : missing ';' before identifier 'PVOID64'
C:\Program Files\Microsoft SDKs\Windows\v7.0A\include\winnt.h(290): error C4430: missing type specifier - int assumed. Note: C++ does not support default-int
C:\Program Files\Microsoft SDKs\Windows\v7.0A\include\winnt.h(8992): error C2146: syntax error : missing ';' before identifier 'Buffer'
C:\Program Files\Microsoft SDKs\Windows\v7.0A\include\winnt.h(8992): error C4430: missing type specifier - int assumed. Note: C++ does not support default-int
C:\Program Files\Microsoft SDKs\Windows\v7.0A\include\winnt.h(8992): error C4430: missing type specifier - int assumed. Note: C++ does not support default-int
Main.cpp(13): error C2664: 'MessageBox' : cannot convert parameter 2 from 'const char [19]' to 'LPCTSTR'
Types pointed to are unrelated; conversion requires reinterpret_cast, C-style cast or function-style cast
========== Build: 0 succeeded, 1 failed, 0 up-to-date, 0 skipped ==========
Kod Programu:
#define WINVER 0x0501
#define _WIN32_WINNT 0x0501
#define _WIN32_WINDOWS 0x0410
#define _WIN32_IE 0x0600
#define WIN32_LEAN_AND_MEAN
#include <d3dx9.h>
#pragma comment (lib, "d3d9.lib")
#pragma comment (lib, "d3dx9.lib")
int WINAPI WinMain( HINSTANCE hInstance, HINSTANCE hPrevInstance, LPSTR lpCmdLine, int nCmdShow )
{
MessageBox( NULL, "To jest wiadomość.", "Wiadomość", MB_ICONINFORMATION | MB_OKCANCEL );
return 0;
}
Kiedyś miałem taki problem, darowałem sobie... ale teraz już nie działa windows.h...
Będe wdzięczny za wszelką pomoc. |
|
DejaVu |
» 2010-12-17 12:51:22 Zmień kolejność dołączanych plików nagłówkowych. |
|
skovv Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-12-17 12:55:00 to znaczy...? tworzę pusty projekt, daje samo #include <winapi.h> i piszczy te nieszczęsne winnt.h... |
|
Elaine |
» 2010-12-17 13:44:38 Dołączane jest tylko d3dx9.h, jak ty tu chcesz zmienić kolejność? |
|
skovv Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-12-17 13:55:19 dokładnie :) Czytałem na necie i też pisali żeby zmienić kolejność ale jak daje jedynie windows.h to raczej się nie da... Wie ktoś co mogę zrobić? |
|
DejaVu |
» 2010-12-17 19:07:00 Spróbuj dołączyć windows.h przed dx'em. |
|
skovv Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2010-12-17 19:10:08 to samo :) O ile wiem to d3d samo uruchiomia windows.h. Nie mam pojęcia czemu mi to nie działa bo u kolegi normalnie się kompiluje |
|
DejaVu |
» 2010-12-17 19:13:59 Wpisz w googlach:
include <d3dx9.h> error C2146: syntax error : missing ';' before identifier 'PVOID64' |
Wyobraź sobie, że nie jesteś jedyną osobą, która miała z tym problem ;p
/edit:
http://forum.gamedev.nazwa.pl/index.php?topic=13046.0
Sugeruje się aby przeinstalować DirectX'a. Inną sugestią jest zmiana kolejności ścieżek z których wciągane są pliki. |
|
« 1 » 2 |