Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Nie wiem o co tu chodzi xD

Ostatnio zmodyfikowano 2010-12-22 19:24
Autor Wiadomość
Mazzir
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Nie wiem o co tu chodzi xD
» 2010-12-22 18:39:47
Wyskakuje mi jakiś błąd i pupa ;/

Mój kod:
http://wklej.org/id/443016/

Pomocy :)
P-25400
ison
» 2010-12-22 18:51:36
w Twoim programie używasz tej samej nazwy dla obiektu BITMAP i dla klasy
w bloku funkcji main() tworzysz obiekt o nazwie gliszcz typu BITMAP więc
C/C++
gliszcz.gx = 500;
odwołuje się do bitmapy

zmień nazwę bitmapy na inną tak aby nie kolidowała z nazwą klasy
poza tym
C/C++
gliszcz.gx = 500;
i tak jest niepoprawne gdyż gliszcz to nazwa klasy a nie obiektu typu gliszcz

C/C++
gliszcz A;
A.gx = 500;
A.gy =...
...
P-25401
Mazzir
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-12-22 19:11:38
Możesz napisać prawidłowo cały kod żeby się odpaliło ? ;p Bo jakoś mi to nie idzie xd A to jest projekt na święta z infy (klasa mat-inf)..

http://wklej.org/id/443029/
P-25402
kamillo121
» 2010-12-22 19:15:23
Witam, ja rozumiem że zbliżają się święta ale to są jakieś kpiny chyba człowieku ? Przecież kolega napisał Ci co masz źle wystarczy żebyś to przeczytał i dostosował się do tego a nie oczekiwał gotowego kodu, i na dodatek strasznie długiego (54 linijki). 

Nazwa obiektu struktury przechowującej dane o bitmapie "gliszczak"
Nazwa obiektu struktury "gliszcz"  "gliszczak" ...
Weź się do roboty
P-25403
Mazzir
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-12-22 19:18:37
No to zobacz w ten kod i powiedz co źle robię bo zrobiłem tak jak zrozumiałem wypowiedź kolegi..
Bardzo ładnie proszę :) Mam na zrobienie grywalnej wersji gry czas do 12 stycznia ;/
P-25404
ison
» 2010-12-22 19:22:54
po END_OF_MAIN() niepotrzebny jest średnik :)
C/C++
#include <allegro.h>

class salata
{
public:
    int x;
    int y;
    bool zebrane;
};

class Cgracz
{
public:
    int gx;
    int gy;
    bool zyje;
};

int main()
{
    allegro_init();
    int depth = desktop_color_depth();
    if( depth == 0 ) depth = 32;
   
    set_color_depth( depth );
    set_gfx_mode( GFX_AUTODETECT, 640, 480, 0, 0 );
    install_keyboard();
    clear_to_color( screen, makecol( 128, 128, 128 ) );
   
    BITMAP * bufor = NULL;
    BITMAP * gliszcz = NULL;
   
    bufor = create_bitmap( 640, 480 );
    gliszcz = load_bmp( "gliszcz.bmp", default_palette );
   
    Cgracz gracz;
    gracz.gx = 500;
    gracz.gy = 100;
   
    while( key[ KEY_ESC ] == 0 )
    {
        if( key[ KEY_LEFT ] ) gracz.gx--;
       
        if( key[ KEY_RIGHT ] ) gracz.gx++;
       
        if( key[ KEY_UP ] ) gracz.gy--;
       
        if( key[ KEY_DOWN ] ) gracz.gy++;
       
        clear_to_color( bufor, makecol( 150, 150, 150 ) );
       
        masked_blit( gliszcz, bufor, 0, 0, gracz.gx, gracz.gy, gliszcz->w, gliszcz->h );
        blit( bufor, screen, 0, 0, 0, 0, 640, 480 );
    }
   
    destroy_bitmap( gliszcz );
    destroy_bitmap( bufor );
    allegro_exit();
    return 0;
}
END_OF_MAIN()
wesołych świąt ;)
P-25405
kamillo121
» 2010-12-22 19:24:02
Po prostu zmienne nie mogą mieć takiej samej nazwy, np nie możesz tworzyć tak zmiennych :

C/C++
int a;
int a; //błąd, przecież zadeklarowałeś zmienną o nazwie a

Teraz twój kod:
C/C++
#include <allegro.h>

class salata
{
public:
    int x;
    int y;
    bool zebrane;
};

class gliszcz
{
public:
    int gx;
    int gy;
    bool zyje;
};

int main()
{
    allegro_init();
    install_keyboard();
    set_color_depth( 16 );
    set_gfx_mode( GFX_AUTODETECT, 640, 480, 0, 0 );
    clear_to_color( screen, makecol( 128, 128, 128 ) );
   
    BITMAP * bufor = NULL;
    BITMAP * gliszczak = NULL; //tutaj deklarujesz zmienną o nazwie  gliszczak
   
    bufor = create_bitmap( 640, 480 );
    gliszczak = load_bmp( "gliszcz.bmp", default_palette );
   
    gliszcz gliszczak; //tutaj znowu deklarujesz zmienną o nazwie gliszczak, błąd taka zmienna istnieje
    gliszczak.gx = 500; //te błędy są następstwem poprzedniego
    gliszczak.gy = 100; //
   
    while( !key[ KEY_ESC ] )
    {
        if( key[ KEY_LEFT ] ) gliszczak.gx--; //te tak samo
       
        if( key[ KEY_RIGHT ] ) gliszczak.gx++;
       
        if( key[ KEY_UP ] ) gliszczak.gy--;
       
        if( key[ KEY_DOWN ] ) gliszczak.gy++;
       
        clear_to_color( bufor, makecol( 150, 150, 150 ) );
        //rest(10);
       
        blit( bufor, screen, 0, 0, 0, 0, 640, 480 );
    }
   
    destroy_bitmap( gliszczak );
    destroy_bitmap( bufor );
    allegro_exit();
    return 0;
}
END_OF_MAIN();
P-25406
Mazzir
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2010-12-22 19:24:52
Dziękuję nawzajem ;) Pewnie jeszcze się odezwę bo w święta muszę to pisać ;/ Wesołego jajka i jeszcze raz thx ;p
P-25407
« 1 »
  Strona 1 z 1