DeBugger Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Własna nazwa zmiennej. » 2008-10-14 16:25:13 Mam otóż taki problem. Zastanawiam się, jak zrobić program, w którym sami wymyślamy nazwę zmiennej. Czy można zrobić coś takiego? |
|
kuzdo |
» 2008-10-14 16:46:15 Hmm nie wiem czy jest w tym sens, ponieważ później program musiałby wiedzieć też jak ta zmienna się nazywa, jeżeli mamy gdzieś ją wykorzystać (a na pewno będziemy z niej korzystać, bo bez sensu byłoby tworzenie zmiennej "do niczego"). Ogólnie to wydaje mi się to trudne do wykonania, o ile nie niewykonalne... Ale ja się nie znam xD Dopiero zaczynam przygodę z C++. Wyrażam tylko swoje zdanie przemyślane "na chłopski rozum".
Pozdrawiam |
|
DeBugger Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2008-10-14 16:47:33 Ja już w tym siedze ok. 5 miechów, ale to sprawa trudna.
Coś mi podpowiada, że wskaźniki są potrzebne. |
|
DejaVu |
» 2008-10-14 21:15:31 typedef int TwojaZmienna;
TwojaZmienna bleble; |
|
DeBugger Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2008-10-15 16:45:46 Nie nie, nie chodziło mi o własny typ zmiennej(to znam na pamięć - można zrobić strukturą, klasą). Chcę, aby zrobić coś takiego, żeby z poziomu programu stworzyć zmienną(nie deklarując ją tym samym w kodzie). Np. w iostream. Używamy cin>> aby wpisać nazwę zmiennej. I program automatycznie ją tworzy, nadając jej przy tym jakiś typ(np. int). |
|
DejaVu |
» 2008-10-15 20:41:37 cin jest klasą, która jest zadeklarowana następująco: extern istream cin; Klasa istream ma przeciążone operatory i dzięki temu możesz za pomocą operatora >> zapisywać dane znajdujące się w strumieniu do zmiennych znanego typu. |
|
jogl_er |
» 2008-10-19 00:47:49 Witam wszystkich:)
Mozesz napisac program, ktory po podaniu nazwy zmiennej wygeneruje Ci kod innego programu, ktory bedzie zawieral taka zmienna;) Tylko ze nie bardzo rozumie po co Ci takie cos jest potrzebne. Zmienna w programie nie powinna byc odslonieta dla uzytkownika programu, to nie ma sensu. Zmienne, klasy, wewnetrzna hierarchia i struktura danych uzyta w programie moim zdaniem powinny byc widoczne tylko dla programisty, docelowy uzytkownik powinien wiedziec jak uzywac programu, nie jak on dziala. Dla przykladu popatrz na biblioteke STL, masz taki np. vector, nie musisz wiedziec w jaki sposob zorganizowane jest np. usuwanie elementu, wystarczy ze wiesz jak tego uzywac.
Jesli koniecznie potrzebujesz dac uzytkownikowi mozliwosc nazywania zmiennych, sprobuj napisac np. liste, ktora bedzie zawierac pole "nazwa" i pole wartosci zmiennej. Wtedy uzytkownik moglby napisac np. ` DodajZmienna(moja_nazwa_zmiennej) ` co powodowaloby zaalokowanie wezelka listy z nazwa zmiennej, a nastepnie moglby napisac np. ` NadajWartosc("moja_nazwa_zmiennej",4) ` co powodowaloby odszukanie na liscie zmiennych wezla z polem "nazwa" rownym "moja_nazwa_zmiennej" i nadanie polu "wartosc" wartosci 4.
To tak na przyklad.
Pozdrawiam.
|
|
DeBugger Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2008-10-19 13:40:03 Dzięki. Ale czy w tym pierwszym akapicie chodziło ci o metaprogramowanie? Ostatnio zauważyłem jakiś kursik z neta. |
|
« 1 » 2 |