Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

OpenGl C++ / TEKSTURY

Ostatnio zmodyfikowano 2011-01-26 16:03
Autor Wiadomość
sakuwbarakushow
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-01-21 22:57:43
I tak nie wiem jak mam to wypełnić niby :(
P-26813
virtmanx5
» 2011-01-21 23:46:33
tak więc teraz dostrzegam 2 wyjścia: (ręczną edycję plików na dysku odradzam)
a) napisać kod, który (tj. w poprzedniej wypowiedzi proponował ,,DejaVu'') powiększy obszar obrazka bez jego skalowania, ale będzie konieczność przycinania przy renderowaniu (modyfikacji parametrów)
b) napisać kod, który powiększy obszar obrazka i rozciągnie go na cały ten obszar i nie będzie konieczności przycinania przy renderowaniu (parametry pozostaną bez zmian), ale i tak będą musiały być przeprowadzane dodatkowe obliczenia

odnośnie podpunktu ,,a)'' trzeba się zastanowić czy jest sens tak bardzo ingerować w kod renderowania (przycinanie przy renderowaniu), tylko po to aby mogło być obsłużone przez starszy sprzęt, nowsze raczej pozwalają stosować dowolne rozmiary dlatego proponuję ,,b)'' tak czy tak potrzebny jest dodatkowy kod
P-26816
DejaVu
» 2011-01-22 01:13:43
Opcja B = zło :) Przykładem jest chociażby tapeta o wymiarach 1024x768. Jak rozciągniesz oś Y do 1024 to będzie to wyglądało słabo.
P-26817
sakuwbarakushow
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-01-22 07:23:50
Więc co proponujecie aby wyglądało dobrze i i działało na wszystkich komputerach ?
Weźmy też pod uwagę że 60% ludzi w necie ma słabszy sprzęt , i prawdopodobnie grafe przed <1.2 OGL.
A miejac nadzieję że tylko 40% osób będzie mogło skorzystać z gry, nie jest pocieszającą sugestią :(
P-26818
virtmanx5
» 2011-01-22 09:40:03
Właśnie chodzi o to, że na tych nowszych raczej wczyta się bez problemu każdy rozmiar, jeśli te starsze przechodzą w zapomnienie to czy warto dla nich przerabiać mechanizm renderowania, wstawiając jeszcze dodatkowe instrukcje które muszą być wykonane
Co do opcji B to fakt, ale:
Jeśli chodzi o opcję A to żeby ją zastosować, trzeba wszędzie tam gdzie jest renderowanie do glTexCoord2f pozmieniać parametry dla właściwego przycięcia tekstury.
W przypadku prawidłowego wczytania (z dowolnymi wymiarami) tekstury do glTexCoord2f musiały by trafić poprzednie parametry aby wyświetlić całą teksturę, tak więc trzeba by wówczas albo sprawdzać warunkiem If, albo zrobić info o każdej teksturze w tablicy
P-26820
sakuwbarakushow
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-01-22 12:00:55
virtmanx więc jak proponujesz rozwiązać ten problem ?
No dajmy jeszcze że ta gra będzie dla wszystkich komputerów, nawet tych starych słabych.
Bo chcę aby każdy mógł w nią zagrać.
P-26824
sakuwbarakushow
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-01-26 16:03:56
Hm mieliście rację tekstury 512/512 działają !
Wielkie dzięki za pomoc !
P-27122
1 2 « 3 »
Poprzednia strona Strona 3 z 3