Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[Allegro] podkład muzyczny - problem

Ostatnio zmodyfikowano 2011-01-26 19:02
Autor Wiadomość
yyy...mleko
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-01-23 20:50:36
Odnośnie tego timera to zamiast pętli mam if-a:
if( mouse_b == 1 /*&&click==false*/ && speed > 0 )
Jeżeli chodzi o długość dźwięku wystrzału to trwa on 1s, rozmiar - 48,4 KB, a zastosowanie tego opóźniania nic nie daje.
Linki Pana Piotra sprawdzę jutro, bo niestety dzisiaj nie mam już czasu.
P-26947
dmx81
» 2011-01-24 00:01:16
mam jeszcze inna propozycje, moze nie rozwiazuje bezposrednio problemu, ale bedzie mozna cos juz ustalic.
ja bym sprobowal wrzucic nowy licznik - liczacy, ile razy na sekunde zalaczany jest dzwiek wystrzalu - jesli trwa sekunde - logicznym wydawaloby sie, aby licznik wynosil 1 (ewentualnie, jesli dlugosc efektywnego dzwieku - poza cisza jest duzo krotsza, obciac dzwiek powiedzmy do 0,2 sek) wtedy na sek powinny byc 5 wystrzalow - tu oczywiscie moga nieco sie na siebie nachodzic i drugie tyle ich mozna wrzucic - 10 na sek chyba by bylo ok?

rozumiem ze to ma byc karabin - wiec tych strzalow na sekunde bedzie duzo wiecej - ile w tej chwili?, trudno mi okreslic  bez timera, ale na pewno powinno byc mniej niz 63 na sekunde (a pewnie jest duzo wiecej) - bo po pierwsze wlasnie moze zabraknac kanalow, po drugie chyba 10 wytrzalow na sekunde to i tak bedzie ok jak dla ludzkiego ucha?

trzeba znalezc optymalna ilosc wystrzalow na sek - aby nie zdarzylo sie zapelnienie kanalow - czyli dzwieki musza sie duzo szybciej konczyc, albo duzo wolniej nastepowac po sobie (co chyba nie bedzie brzmialo jakos naturalnie dla szybkostrzelnego karabinu - krotsze dzwieki owszem :) )

nie wiem czy zrozumiale pisze, wiadomo, skroty myslowe itd, tak jak napisalem - ten licznik wystapien na sekunde przynajmniej pozwoli sprawdzic, jak gesto nachodza na siebie kolejne dzwieki
P-26958
yyy...mleko
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-01-25 19:56:28
Dmx81 skrócenie dźwięku nic nie dało. Licznika nie ma sensu wstawiać, poza tym nie wiem czy zauważyłeś, ale w grze jest możliwość zmiany szybkostrzelności 1 - 500 (choć 500 nie da rady :D ), i nic nie da skrócanie itp. bo próbowałem strzelać powoli - 1 strzał na 1-2 sek. i mimo tego podkład wciąż wyłącza się przy 64 strzale.
Odnośnie funkcji:
void voice_set_priority(int voice, int priority);
Jak widać potrzebny jest jakby numer tego dźwięku. Więc moje pytanie jak go otrzymać ?
P-27041
DejaVu
» 2011-01-25 20:01:43
W dokumentacji jest wszystko napisane.
P-27042
dmx81
» 2011-01-25 20:23:17
ostatnio nie mam czasu na dluzej przysiasc, ale wciaz mi nie daje spokoju, ze chcesz (musisz) uzywac ustawiania priorytetow dzwieku ( rozumiem jakby w grze wystepowaly ponad 64 rozne podklady i trzeba by zdecydowac w danej chwili, ktory ma byc wazniejszy, jesli wszytskie 64 kanaly sa zajete)

wiec na 99%( wg mnie oczywiscie ) problem tkwi w innym miejscu (jak pisalem wczesniej, kiedys w gierce mialem podklad muzyczny, do tego kilkanascie roznych dzwiekow w petli - oraz dzwieki ktore saw wywolywalem przez jakas akcje i grajac kilkanascie minut pewnie ponad 1000 razy dzwiek byl odtwarzany i nigdy nie doszlo do podobnej syt - aczkolwiek nie wiem jak mozna ta rozwiazac) jak bede mial wiecej czasu (weekend) to sprobuje troszke posiedziec i przeanalizowac - chyba ze sam, lub ktos inny znajdzie rozwiazanie, byc moze jednak to bedzie w tych linkach wyzej podanych lub cos z tymi priorytetami wykombinujesz,poki co powodzenia
P-27043
DejaVu
» 2011-01-25 20:39:15
P-27044
dmx81
» 2011-01-26 00:19:46
byc moze pomoze, a byc moze po 256 (tyle moze voice'ow obsluzyc allegro lub mniej jesli sprzet ogranicza zdaje sie) znow sie skoncza wolne miejsca ;)

a przy okazji :

skad ja znam autora tego postu.... ?? ;):)

nie wiem czemu nie przerzuca automatycznie pod wskazany link:
http://cpp0x.pl/forum/temat/?id=2655
P-27078
yyy...mleko
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-01-26 19:02:16
YEAH !!! Działa.

  allocate_voice (pioszenka); // Dzięki dla dmx81 :)
  voice_set_priority( 0, 255); // Dzięki dla Pana Piotra :)

Aha, dmx81 podziękuj autorowi tego http://cpp0x.pl/artykuly/?id=32 postu(teraz artykułu), bo chyba się znacie :D

Skoro problem rozwiązany zamykam.(jakie to podniecające ^^)
P-27145
1 « 2 »
Poprzednia strona Strona 2 z 2