Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Pytania początkującego.

Ostatnio zmodyfikowano 2011-03-04 14:55
Autor Wiadomość
zielonydev
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Pytania początkującego.
» 2011-02-10 22:04:42
Witam!

Jestem jeszcze zielony w C++. Jak to zwykle bywa ambicje mam jednak olbrzymie :D Niby coś już liznąłem z programowania, ale to jednak niewiele. Do rzeczy. Chciałbym zgłębić swą wiedzę na temat C++. Chciałbym także napisać własną grę (a jakże :)!). Myślę, że platformówka 2D to i tak olbrzymie wyzwanie. Wydaje mi się, że chciałbym popracować z C++ oraz Allegro. I tu moje pytania:
1. Co i w jakiej kolejności powinienem przeczytać/opanować? (Mile widziane linki.)
2. Czy Allegro to dobry wybór na pierwszą platformę do własnego dzieła?

Jeżeli macie linki do dobrych tutoriali dla początkujących (znam angielski b.dobrze, aczkolwiek nie mam nic przeciwko polskim publikacjom) to proszę po dzielcie się.

Pozdrawiam
P-28159
szyx_yankez
» 2011-02-10 22:13:23
1.Przeczytać to: Podstawy, Potem to:Dodatkowe materiały.
2.Tak dobry, Kurs Allegro 4 chociarz skoro już zaczynsz możesz zacząć od allegro 5(Bardziej przyszłościowe, i kilka razy bardziej wydajniejsze)Allegro 5 Tutorial[ENG].
3.Jeszcze jedno by zdobyć wymagane doświadczenie powienieneś wyrobić w sobie 3 nawyki : kodzić, kodzić i jeszcze raz kodzić, to najlepszy sposób na naukę.
P-28161
zielonydev
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-02-10 22:21:16
Dziękuję za szybką odpowiedź. Jestem właśnie w trakcie kursu podstawowego. W Allegro udało mi się nawet napisać pierwszą aplikację (własny ludzik z animacją, dźwiękiem, możliwością poruszania się i podwójnym buforem- wszystko dzięki przykładom z cpp0x- dzięki!).Mam jednak wiele, być może dla weteranów kodzenia, pytań. Napiszę tylko kilka.
1. Jak przykładowo zrobić programik, który pokazywałby na początku, powiedzmy mój nic, następnie przechodził do menu? Dowiązania, wiele plików .cpp?