Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Problemy z przykładami OpenGL

Ostatnio zmodyfikowano 2011-12-08 06:27
Autor Wiadomość
DejaVu
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Problemy z przykładami OpenGL
» 2008-10-22 16:40:57
Na repozytorium znajdują się przykłady do OpenGL ze skonfigurowanymi projektami dla Dev-C++. Z niektórymi występuje jednak problem, którego nie mam czasu namierzyć i poprawić, tak więc proszę o ściągnięcie przykładów z poniższego repozytorium i namierzenie przyczyny błędnego funkcjonowania skompilowanej aplikacji.
Link do repozytorium: http://svn.nq.pl/zasoby/C++,%20OpenGL /06%20Elementarne%20obiekty%20geometryczne/

Błąd objawia się tym, że po skompilowaniu okno OpenGL'a jest puste. Myślę że problem może wynikać z posiadania złych bibliotek, jednak to są tylko przypuszczenia, które mogą nie być słuszne.

Jeśli komuś działa program prawidłowo (tj. okno wewnątrz nie jest puste) - proszę o wgranie gdzieś plików nagłówkowych i używanych bibliotek statycznych oraz zamieszczenie linka. Jeśli ktoś nie ma gdzie wgrać plików, a program działa u niego prawidłowo proszę dać stosowną informację w tym temacie.

/edit:
Żeby uniknąć zbędnych postów - informacje jak uzyskać dostęp do repozytorium znajdują się pod adresem: http://archiwum.ddt.pl/?TextId=4294
P-2236
Drraven
» 2011-01-25 21:26:01

Start:

Rozczarowałem te wasze przykłady ;)
Użyte biblioteki OpenGL, Glut i X11 (do obsługi okien w linuxie (zapomniałem to wyłączyć)).
Mój tak jakby log co dodałem do plików. Tutaj.

ScreenShooty na potwierdzenie:

Linie: Tutaj.
Prymitywy: Tutaj
Punkty: Tutaj

Source files:

(nie odpowiadam za kodowanie polskich znaków - dostałem je w takiej formie jakiej je oddaje)
Linie: linie.cpp
Prymitywy: prymitywy.cpp
Punty: punkty.cpp

Pliki wykonywalne:

Linie: Linie: linie
Prymitywy: prymitywy
Punty: punkty

Kompilator:

GNU GCC

LINKER:

-lglut -lGL -lGLU

Podsumowanie:

Błąd wystąpił tylko w pliku prymitywy.cpp

Błędy:


$ g++ -o prymitywy prymitywy.cpp -lglut -lGL -lGLU
prymitywy.cpp: In function `void Display()`:
prymitywy.cpp:238: error: `strlen` was not declared in this scope

Rozwiązanie:

Dodanie #include <string.h>
By móc używać: strlen w kodzie.

Dziękuje i pozdrawiam Drraven.

P-27048
Łukasz123
» 2011-02-09 18:01:59
Odpowiedź po ponad 2latach. hardkor :P
P-28093
DejaVu
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-02-09 18:21:34
Ważne, że jest ;p
P-28099
Drraven
» 2011-02-09 19:04:11
Bo teraz na poważnie chciałem się wziąć za opengl (wcześniej widziałem ten temat) no to kompiluje działa. kompiluje działa. kompiluje nie działa (brakowało nagłówka). No to już wam to dałem ;) I jak ładnie to zaprezentowałem ;)

---
http://drraven.xaa.pl
P-28105
agatmar
open GL
» 2011-04-05 15:02:47
Witam, ja również mam problem z uruchomieniem przykładów z kursu i przyznam, że nie wiem dlaczego.
     Mam kompilator Dev-C++ (zastanawiam się czy może tu jest pies pogrzebany, może powinnam zainstalować visual c++ )
    
     Ściągnęłam bibliotekę GLUT
    
     Przy kompilacji pierwszego programu z kursu- kwadrat pokazuje się błąd :
8 C:\Documents and Settings\Admin\Pulpit\Pierwszy openGL.cpp In file included from C:/Documents and Settings/Admin/Pulpit/Pierwszy openGL.cpp


50 C:\Dev-Cpp\include\GL\glut.h redeclaration of C++ built-in type ` wchar_t'

czy ktoś jest w stanie stwierdzić w czym jest rzecz????
co powinnam poprawić?
P-30321
DejaVu
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-04-05 15:09:46
Strzelam, że zła kolejność dołączania plików nagłówkowych.
P-30322
agatmar
» 2011-04-05 15:28:20
Ojej Pan jest jasnowidzem w połączeniu z geniuszem!!! (nigdy nie przypuszczałam że ma to jakieś znaczenie)
ALE zamiana tych dwóch instrukcji
#include <stdlib.h>
#include <GL/glut.h>
spowodowała pojawienie się innych błędów

  [Linker error] undefined reference to `__glutInitWithExit'
  [Linker error] undefined reference to `__glutCreateWindowWithExit'
  [Linker error] undefined reference to `__glutCreateMenuWithExit'
  [Linker error] undefined reference to `_imp__glClearColor'
  [Linker error] undefined reference to `_imp__glClear'


i tak dalej i dalej
P-30323
« 1 » 2
  Strona 1 z 2 Następna strona