Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[Allegro] wykrycie momentu oraz miejsca trafienia bil.

Ostatnio zmodyfikowano 2011-03-09 15:40
Autor Wiadomość
m_zap
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[Allegro] wykrycie momentu oraz miejsca trafienia bil.
» 2011-03-09 13:29:20
Siemka jak można wykryć czy w ruchomy element spotyka się na inny. on ma swoją szerokosc i wysokość czyli tak na prawdę odbicie następuje od kwadratu. czy jest jakas możliwość żeby była mozliwość wykrycia miejsca na obiekcie w kształcie koła ? Okręgi na razie rysuje circlefill.
P-29035
DejaVu
» 2011-03-09 13:56:55
Matematyka + fizyka (kinematyka).
P-29036
dmx81
» 2011-03-09 15:03:14
tak sie sklada,ze okregi sa najlatwiejsze jesli chodzi o wykrycie kolizji - jesli suma promieni jest mniejsza od odleglosci ich srodkow od siebie,to doszlo do kolizji. To dziala przy wzglednie malych predkosci(na ogol wystarcza) jednak jesli predkosci sa wieksze niz promienie na jedno przejscie cyklu,trzeba sprawdzic czy doszlo do kolizji inna metoda. Do tego dochodzi obsluga kolizji,jak maja sie zachowac kule,okregi po odbiciu.tutaj przyda sie znajomosc wektorow,uzywajac rzutowania wektorow predkosci i normalnych mozna zamodelowac bardzo realistyczne odbicia. Jak znajde to wrzuce przyklad(w opengl napisalem taka symulacje dla kilkunastu kul odbijajacych sie od siebie i scian - "prawie" udalo mi sie tez uzyskac efekt odbicia z zachowanie pedu,tzn zaleznym od masy kulki- gdzie jedna odbije sie mocniej,inna duzo slabiej,wplywajac na predkosc drugiej kuli-bez tego duzo latwiej:) )
P-29037
m_zap
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-03-09 15:40:25
własnie walcze teraz juz z tymi promieniami... to yulko kwestia czasu, ogolnie własnie cały projekt opieram na wektorach. troche trzeba podłubać jak się nie wie wszystkiego ale myślę że efekt będzie ok
P-29038
« 1 »
  Strona 1 z 1