Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

C++ SDL Dynamiczna mapa.

Ostatnio zmodyfikowano 2011-03-16 17:16
Autor Wiadomość
Loboo1991
Temat założony przez niniejszego użytkownika
C++ SDL Dynamiczna mapa.
» 2011-03-16 10:00:32
Mam już model którym mogę poruszać za pomocą przycisków WSAD. Lecz nie oto mi chodziło chce aby model był cały czas na środku ekranu a po prostu reszta rejonu się przemieszczała podczas wciskania WSAD.
Jak zrobić świat?
Na razie mam wszystko napisane w jednym pliku chciałbym żeby każda mapa, rejon było w osobnym pliku.

Proszę o jakieś informacje i podpowiedzi proszę o pomoc z góry dzięki.
P-29177
ThudPoland
» 2011-03-16 10:22:46
Zadanie jest proste. Po pierwsze - przesuwasz relatywnie chłopka (masz tam pewne jakieś dwie zmienne), ale ZAWSZE wyświetlasz go w środku (Współrzędna P(Szerokość_ekranu/2-Szerokość_chłopka/2; Wysokość_ekranu/2-Szerokość_chłopka/2)). Przesuwasz za to mapę. Najprostszy sposób do jej wyświetlania to Blitowanie z zastosowaniem odpowiedniego Recta (gdzie mapa jest ucięta).
P-29178
Loboo1991
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-03-16 12:05:41
Dzięki będę próbował to dziś napisać. Jak będę miał jakieś problemy to dam znać.
P-29181
programista12
» 2011-03-16 14:58:03
P-29190
Loboo1991
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-03-16 16:53:11
panowie udało mi sie to zrobić ;-) teraz mam inny problem chciałbym żeby moja postać mogła strzelać z łuku w miejsce gdzie pokaże myszka. Chciałbym żeby strzale było widać jak leci. Myszkę i kursor graficzny mam już gotowy
i jeszcze jedno pytanie można w sdl obracać sprity?
P-29198
kamillo121
» 2011-03-16 17:03:42
Chciałbym żeby strzale było widać jak leci. Myszkę i kursor graficzny mam już gotowy
 
Najlepiej sobie zdefiniuj obiekt, który będzie miał dobrze zdefiniowany interface i np może zawierać też timer albo same czasy w zależności od implementacji, i np po strzale tworzysz taki obiekt (np klasa potomna strzala typu obiekt) a za pomocą metody np anime() zmieniaj pozycję strzały o określony wektor itd.

Co do obracania to samo SDL nie posiada żadnych takich funkcji ale istnieje takie coś jak SDL_gfx.
P-29201
ThudPoland
» 2011-03-16 17:08:56
Można. Akurat nie wiem czy CI udostępnić kod, ale swego czasu zacząłem pisać grę gdzie pewna część kodu to to czego potrzebujesz.

A powiem tyle - kluczowa tam jest funkcja atan2 (cmath).
P-29202
Loboo1991
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-03-16 17:09:42
Ok bede sie starał to zrobić.jak skończę to wam pokaże. Możecie dac jakiś dobry kurs do timmerow bo jak na razie nie wiem co to
P-29203
« 1 » 2
  Strona 1 z 2 Następna strona