C++ SDL Dynamiczna mapa.
Ostatnio zmodyfikowano 2011-03-16 17:16
Loboo1991 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
C++ SDL Dynamiczna mapa. » 2011-03-16 10:00:32 Mam już model którym mogę poruszać za pomocą przycisków WSAD. Lecz nie oto mi chodziło chce aby model był cały czas na środku ekranu a po prostu reszta rejonu się przemieszczała podczas wciskania WSAD. Jak zrobić świat? Na razie mam wszystko napisane w jednym pliku chciałbym żeby każda mapa, rejon było w osobnym pliku.
Proszę o jakieś informacje i podpowiedzi proszę o pomoc z góry dzięki. |
|
ThudPoland |
» 2011-03-16 10:22:46 Zadanie jest proste. Po pierwsze - przesuwasz relatywnie chłopka (masz tam pewne jakieś dwie zmienne), ale ZAWSZE wyświetlasz go w środku (Współrzędna P(Szerokość_ekranu/2-Szerokość_chłopka/2; Wysokość_ekranu/2-Szerokość_chłopka/2)). Przesuwasz za to mapę. Najprostszy sposób do jej wyświetlania to Blitowanie z zastosowaniem odpowiedniego Recta (gdzie mapa jest ucięta). |
|
Loboo1991 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-03-16 12:05:41 Dzięki będę próbował to dziś napisać. Jak będę miał jakieś problemy to dam znać. |
|
programista12 |
» 2011-03-16 14:58:03 |
|
Loboo1991 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-03-16 16:53:11 panowie udało mi sie to zrobić ;-) teraz mam inny problem chciałbym żeby moja postać mogła strzelać z łuku w miejsce gdzie pokaże myszka. Chciałbym żeby strzale było widać jak leci. Myszkę i kursor graficzny mam już gotowy
i jeszcze jedno pytanie można w sdl obracać sprity? |
|
kamillo121 |
» 2011-03-16 17:03:42 Chciałbym żeby strzale było widać jak leci. Myszkę i kursor graficzny mam już gotowy | Najlepiej sobie zdefiniuj obiekt, który będzie miał dobrze zdefiniowany interface i np może zawierać też timer albo same czasy w zależności od implementacji, i np po strzale tworzysz taki obiekt (np klasa potomna strzala typu obiekt) a za pomocą metody np anime() zmieniaj pozycję strzały o określony wektor itd. Co do obracania to samo SDL nie posiada żadnych takich funkcji ale istnieje takie coś jak SDL_gfx. |
|
ThudPoland |
» 2011-03-16 17:08:56 Można. Akurat nie wiem czy CI udostępnić kod, ale swego czasu zacząłem pisać grę gdzie pewna część kodu to to czego potrzebujesz.
A powiem tyle - kluczowa tam jest funkcja atan2 (cmath). |
|
Loboo1991 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-03-16 17:09:42 Ok bede sie starał to zrobić.jak skończę to wam pokaże. Możecie dac jakiś dobry kurs do timmerow bo jak na razie nie wiem co to |
|
« 1 » 2 |