Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[C++] Ułożenie "klocków" ;)

Ostatnio zmodyfikowano 2011-03-28 22:18
Autor Wiadomość
SeaMonster131
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-03-28 21:49:39
Tak :) Ok... dzięki za wszelką pomoc malan :) Teraz tylko mi został współrzędna Y, bo zwiększa się tylko przy jednym klocku...

C/C++
bl[ i ].y = 100;
bl[ i ].x = 0;

if( i >= 1 )
{
    if( i % 8 == 0 )
    {
        bl[ i ].y += 30;
    }
   
    bl[ i ].x +=( 100 + bl[ i - 1 ].x );
   
    if( i == 8 )
         bl[ i ].x = 0;
   
    if( i == 16 )
         bl[ i ].x = 0;
   
    if( i == 24 )
         bl[ i ].x = 0;
   
}

Wiem dlaczego tak się dzieje, ale znowuż...jak to rozwiązać..? Ahh, ale to ciut skomplikowane heh :D
P-29909
SeaMonster131
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-03-28 22:01:48
Udało sie :)

C/C++
bool dodaj1 = false, dodaj2 = false, dodaj3 = false;

//..

bl[ i ].y = 100;
bl[ i ].x = 0;

if( i >= 1 )
{
    if( i % 8 == 0 )
    {
        if( !dodaj3 && dodaj2 && !dodaj1 )
        {
            dodaj3 = true;
            dodaj2 = false;
            dodaj1 = false;
        }
        if( !dodaj2 && dodaj1 && !dodaj3 )
        {
            dodaj2 = true;
            dodaj3 = false;
            dodaj1 = false;
        }
        if( !dodaj1 && !dodaj2 && !dodaj3 )
        {
            dodaj1 = true;
            dodaj2 = false;
            dodaj3 = false;
        }
    }
   
    if( dodaj1 ) bl[ i ].y = 130;
   
    if( dodaj2 ) bl[ i ].y = 160;
   
    if( dodaj3 ) bl[ i ].y = 190;
   
    bl[ i ].x +=( 100 + bl[ i - 1 ].x );
    //bl[i].y += bl[i-1].y;
   
    if( i == 8 )
         bl[ i ].x = 0;
    else if( i == 16 )
         bl[ i ].x = 0;
    else if( i == 24 )
         bl[ i ].x = 0;
   
}
Może i dało sie to prościej zrobić, ale ja na razie tak umiem :) Naprawde dzięki wielkie malan !! :)
P-29910
malan
» 2011-03-28 22:18:33
Spoko ;)
Jakbyś chciał krótsze rozwiązanie to po prostu napisz ;). Twój sposób, hm... - weź najlepiej kartę i długopis, narysuj te klocki, wylicz pozycję każdego klocka, a potem to przełóż na algorytm ;) Takie proste metody działają najlepiej ;)
P-29912
1 « 2 »
Poprzednia strona Strona 2 z 2