Allegro - Blokowanie ludka
Ostatnio zmodyfikowano 2011-04-12 19:10
Dawidsoni |
» 2011-04-12 15:15:56 Trzeba chyba cofnąć ruch, bo jeśli nastąpi kolizja, to wtedy zablokują ci się wszystkie strzałki i nic nie będziesz mógł zrobić. |
|
pekfos |
» 2011-04-12 15:19:32 Tematy kolizji również były omawiane.. |
|
McAffey |
» 2011-04-12 15:48:25 Trzeba chyba cofnąć ruch, bo jeśli nastąpi kolizja, to wtedy zablokują ci się wszystkie strzałki i nic nie będziesz mógł zrobić. |
No to nie trzeba od razu blokować wszystkich strzałek, tylko po wykryciu kolizji gra nie powinna reagować na wciśnięcie strzałki odpowiedzialnej za wykonanie ruchu w stronę kolizji ;P |
|
ison |
» 2011-04-12 16:07:16 @Dawidsoni zrozumiał problem ;) @malan w ten sposób jak trafisz na ścianę to już nie będziesz mógł się ruszyć w żadną ze stron :p sposób z cofaniem jest moim zdaniem najlepszy i najwygodniejszy @McAffey no tak - to jest rozwiązanie, ale sprawdzanie kolizji osobno dla każdej ze strzałek to nie jest raczej dobry pomysł :D |
|
McAffey |
» 2011-04-12 19:10:46 Miałem na myśli raczej przypisywanie kolizji wartości kierunku w którym się znajduje a nie po prostu czy jest lub nie (boolem). I wtedy po prostu by blokowało ruch w kierunku wartości kolizji. Ale te moje kolizje, jakie już w życiu oprogramowałem nie miały wiele wspólnego z profesjonalizmem a jak mówicie, że już ten temat omawialiście to pewnie rzeczywiście sposób który podajesz jest najbardziej optymalny ;) |
|
1 « 2 » |