warunek if
Ostatnio zmodyfikowano 2011-04-13 17:42
capajera18 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
warunek if » 2011-04-12 18:24:51 w jaki sposób mogę zapisać(czy wgl się da zapisac ?) w warunku logicznym if() takie polecenie by pokazywał mi błąd że uzytkownik(yeti) nacisną literke, a nie podał opcji wyboru w programie. Pisze sobie kalkulator i chce miec jak najlepsza kontrole nad tym programem :)
|
|
Mrowqa |
» 2011-04-12 18:46:37 Możesz użyć flagi błędu strumienia cin ( jeżeli wczytywałeś do zmiennej typu np. int ): Pozdrawiam, Mrowqa |
|
DejaVu |
» 2011-04-12 18:48:19 |
|
capajera18 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-04-12 18:49:27 no tak co nieco użyłem tylko że innym sposobem ale spróbuje jak piszesz :-) |
|
Elano92 |
» 2011-04-12 20:20:11 Lubię pomagać początkującym , choć sam gówno umiem , mogę ci pomóc [1089878] gg postaram się tak ci pomagać ,żeby nie rzucać gotowców , co sam chciałem uzyskać a okazało się ,że to najgorszy błąd... |
|
McAffey |
» 2011-04-12 22:02:46 Jak próbujesz pomagać, to lepiej nie tylko jednej osobie (przez gg) ale też i przyszłym osobom z tym samym problemem (przez forum). Więc lepiej pomagaj na forum, bardziej w ten sposób innym pomożesz ;] |
|
capajera18 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-04-13 07:50:44 sory elano ale nie ufam gg jezeli juz chcesz pomoc bo lubisz to opisz ta pomoc na forum ja przedstawie dokladniej oco mi chodzi wczoraj kombinowalem i nic nie wykombinowalem, przeczytalem kilka razy ze zrozumieniem(starałem sie)ten temat ktory nasz Pan Piotr mi ukazał w linku i wracalem kilkadziesiat razy do mojego kalkulatora i nic mi do glowy nie przychodziło
A chce jedynie tak zapisac warunek if() by pokazywał błąd kiedy uzytkownik(Yeti) nacisnie literke i zeby przy tym program nie zwariował a powrocił dalej do obliczania.
Do zobaczenia
|
|
dmx81 |
» 2011-04-13 08:31:34 int a; bool ok = false; while( !ok ) { cout << "wpisz cyfre\n\n>"; cin >> a; if( cin.good() ) ok = true; else { cin.clear(); cin.sync(); } }
o cos takiego chodzi? ta petla zapewni ci, ze dopoki wpisujesz nie to co trzeba do strumienia, bedzie to usuwane ze strumienia i bedziesz musial wpisac jeszcze raz |
|
« 1 » 2 |