Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Open GL wiele elementów

Ostatnio zmodyfikowano 2011-04-19 07:06
Autor Wiadomość
dmx81
» 2011-04-18 00:41:38
ok, jak dam rade, to jutro cos naskrobie z kodem, wklejac teraz razej nie bede, bo u siebie operuje juz na
VBO, wiec kod nie za wiele moze ci powiedziec, ogolnie istota jest taka, zeby stworzyc sobie klase, ktora bedzie miala skladowe do pozycjonowania, rotacji, metody do poruszania i rysowania
C/C++
class cube
{
    double x, y, z, angleX, angleY, angleZ;
    draw();
    move();
    ...
}
 wtedy kazdy tworzony element bedzie mial indywidualne wspolrzedne - bedziesz nim przesuwal niezaleznie od innych.
druga wazna sprawa, to aby uzywac stosu macierzy - poniewaz po przeksztalceniu
glTranslatef(0,0,-2)
 wszytskie elementy beda rysowane wlasnie w tej pozycji, to samo sie dotyczny
glRotatef(kat,x,y,z);
, gdzie po tej komendzie wszytsko bedzie obracane, tak wiec zawsze trzeba wrocic do poprzedniego "stanu" poprzez
glPopMatrix();

moze latwiej bedzie jak wrzucisz swoj kod, wtedy zerkne co poprawic, aby poruszac osobno obiektami - bedzie latwiej i szybciej :)
P-31087
McAffey
» 2011-04-18 00:52:43
W razie jak byś nie zauważył (żebyś nie męczył się nadaremne) zacytuję co yoogi dopisał :
#edit

Dzięki działa :)
 :)
P-31088
yoogi
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-04-18 00:57:17
Wszystko działa jak należy :)
P-31089
dmx81
» 2011-04-18 08:26:43
zauwazylem :) ale jak zwykle, przed odposaniem tego nie bylo, a po wyslaniu wiadomosci dostalem oknienko, ze w miedzyczasie mam nieprzeczytana wiadomosc;) to fajnie ze dziala, bo przyznam sie, ze z openGl'em jestem teraz na biezaco :) wiec kazda proba pomocy jest dla mnie dobrym utrwaleniem wiadomosci
P-31093
JarekKatowice
» 2011-04-18 11:51:39
off top
DejaVu - ale SFML jest do gier 2D
A swoja droga SFML tez mi baaaardzo przypadl do gustu chociaz sa tacy, ktorzy narzekaja na jego wydajnosc (szczegonie w trybie debug).
Mozesz cos powiedziec w tym temacie?
Probowales wyciskac z tej biblioteki ostatnie poty?
Na warsztacie w jakims poscie podane bylo jak przyspieszyc SFML. Byly to jakies zmiany w funkcji renderujacej. Probowales tych zmian?
ok ok wiem off top jak cos to odpisz w nowym temacie, prosze

pozdr
P-31096
yoogi
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-04-18 19:47:46
@dmx81, skoro tak dobrze umiesz Open GL'a to może jest do ciebie jakiś szybszy kontakt niż forum, w razie problemów :)
P-31168
dmx81
» 2011-04-19 00:41:27
czy dobrze umiem, to mozna by sie "klocic" ;), bo ktos, kto umie dobrze opengl, moglby sie obrazic, ja poprostu mysle, ze opanowalem podstawy i swobodnie potrafie tworzyc prymitywy oraz poruszac sie po scenie + proste efekty. szybszy kontakt to mailowy :P bo gg nie uzywam ale mysle, ze forum to dobre miejsce, przy okazji inni majac ten sam problem znajda rozwiazanie, to raz, a dwa jak mowie, ja na pewno nie umiem na tyle, aby na wszystko odpowiedziec, wiec dobrze zadac pytanie tutaj, bo wiem, ze sa inni, co dobrze znaja (nie wiem czy zaglada, ale zdaje sie VND czy jakis taki nick,pamietam odpowiadal mi czesto trafnie na pytania)
P-31197
yoogi
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-04-19 07:06:46
Aha, ale na pewno umiesz więcej niż ja :)
P-31198
1 2 « 3 »
Poprzednia strona Strona 3 z 3