poldek Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[c++ allegro] Mapa kafelkowa » 2011-06-05 19:02:03 Witam zaczynam się bawić z kafelkami więc poszperałem po forum i znalazłem kod przerobiłem go trochę ,ale nie chce za bardzo działać i jakoś nie mogę se z tym poradzić więc do wasz pisze... Jestem nowicjuszem w kafelka więc za bardzo nie krytykujcie xD Teraz kod.
Chodzi o to że mi nie wyświetla żadnej kafelki.
#include <allegro.h>
int main() { allegro_init(); install_keyboard(); set_color_depth( 16 ); set_gfx_mode( GFX_AUTODETECT_WINDOWED, 640, 480, 0, 0 ); clear_to_color( screen, makecol( 128, 128, 128 ) ); BITMAP * kafel01 = NULL; BITMAP * kafel02 = NULL; BITMAP * bufor = NULL; bufor = create_bitmap( 640, 480 ); kafel01 = load_bmp( "kafel1.bmp", default_palette ); kafel02 = load_bmp( "kafel2.bmp", default_palette ); if(( !kafel01 ) ||( !kafel02 ) ) { set_gfx_mode( GFX_TEXT, 0, 0, 0, 0 ); allegro_message( "Popsules jakis obrazek/bufora" ); allegro_exit(); return 0; } int mapa[ 20 ][ 20 ] = { 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, }; int map_x = 0; int map_y = 0; int szerokosc_kafla = 40; int wysokosc_kafla = 40; while( !key[ KEY_ESC ] ) { for( int x = 0; x > 10; x++ ) { for( int y = 0; y > 10; y++ ) { if( mapa[ x ][ y ] == 0 ) blit( kafel01, bufor, 0, 0, map_x + x * szerokosc_kafla, y * wysokosc_kafla, szerokosc_kafla, wysokosc_kafla ); if( mapa[ x ][ y ] == 1 ) blit( kafel02, bufor, 0, 0, map_x + x * szerokosc_kafla, y * wysokosc_kafla, szerokosc_kafla, wysokosc_kafla ); } } if( key[ KEY_RIGHT ] ) map_x++; else if( key[ KEY_LEFT ] ) map_x--; else if( key[ KEY_DOWN ] ) map_y++; else if( key[ KEY_UP ] ) map_y--; blit( bufor, screen, 0, 0, 0, 0, 640, 480 ); clear_to_color( bufor, makecol( 150, 150, 150 ) ); } destroy_bitmap( kafel01 ); destroy_bitmap( kafel02 ); destroy_bitmap( bufor ); allegro_exit(); return 0; } END_OF_MAIN();
|