Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Potworki w gierce

Ostatnio zmodyfikowano 2011-07-08 10:32
Autor Wiadomość
youngman
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Potworki w gierce
» 2011-06-25 22:14:27
Siemka,
mam takie pytanie do was wyłącznie teoretyczne jak zrobić by w mojej gierce były potworki. Chodzi o to co powinienem wiedzieć, jakieś algorytmy znać znajdowania najkrótszej drogi czy coś w tym stylu. Może opiszecie mi krok po kroku jak to napisać.
pozd.
P-34678
McAffey
» 2011-06-25 22:28:11
To zależy od tego jaka to ma być gra. Jeżeli chcesz usłyszeć więcej rad, ty też musisz więcej powiedzieć o tym jaką grę chcesz napisać.
P-34679
youngman
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-06-25 22:40:26
no sorki. To ma być gra 2d. Masz swoją postać, zabijasz potworki dostajesz doświadczenie itp. Wszystko widzisz jakby z góry.
P-34680
kamillo121
» 2011-06-25 23:13:07
Przyda się umiejętność programowania obiektowego(żeby syfu w kodzie nie robić i łatwo dodawać nowe funkcjonalności) i trochę wyobraźni, to wszystko.

/Proszę abyś nie zadawał więcej takich pytań, jak będziesz znał dobrze język w którym będziesz to chciał napisać to na 100% znajdziesz sposób
P-34682
ison
» 2011-06-25 23:39:05
z początku pomyślałem że mam deja vu (nie, nie chodzi tu o pana administratora :p)
http://forum.warsztat.gd/index.php?topic=21950
P-34687
youngman
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-06-26 00:16:18
bo to ja xD Niektórzy nie są na gd a mi na tym zależy by uzyskać odpowiedz he he
P-34688
kamillo121
» 2011-06-26 00:23:59
Człowieku teraz to przesadziłeś, nie doceniasz cennego czasu innych ludzi.
Kolejny marzyciel zasługuje na specjalną rangę!
P-34689
dmx81
» 2011-06-26 02:17:09
zalezy od skomplikowania gry:

- najprostsze, to jesli pozycja x potworka mniejsza niz x gracza, to pozycja x potworka ++, to samo dla y, to samo dla wiekszych pozycji niz pozycja gracza, pozycja potworka --,

- to samo, co wyzej, ale z wykrywaniem kolizji (jesli powyzsze przesuniecie powoduje kolizje, sprawdz tylko posuniecie x, lub samo y)

- to samo, co wyzej, ale dzialajace, jesli postac znajduje sie w konkretnej odleglosci od potworka

- itd itd

po drugie, jesli juz pozycja potworka bedzie odpowiednia (pokrywac sie z pozycja gracza) to niech sie odejma punkty zycia gracza, jesli to gracz zada cios ( pozycja potworka musi byc w pozycji gracza + zasieg broni) to potworkowi sie odejma punkty.

Najpierw zacznij cokolwiek - narysuj kwadrat na ekranie, zrob obsluge klawiatury, dodaj animacje (zmieniajacy sie obrazek w tym kwardacie), pozniej dodaj obiekt i zastosuj w nim pierwszy algorytm - zblizanie sie do postaci - to wszystko w ramach treningu. zobaczysz sam, ze im dalej bedziesz brnal w to, tym wiecej przyjdzie ci pomyslow
P-34692
« 1 » 2
  Strona 1 z 2 Następna strona