Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

allegro/sdl/jakakolwiek prosta bilbioteka - dźwięk

Ostatnio zmodyfikowano 2008-11-29 14:58
Autor Wiadomość
nnick
Temat założony przez niniejszego użytkownika
allegro/sdl/jakakolwiek prosta bilbioteka - dźwięk
» 2008-11-29 10:56:53
Witam! Próbuję zrobić prosty program w allegro z obsługą dźwięku, ale napotkałem na pewien problem. Mianowicie potrzebuję żeby program wyświetlał aktualną głośność dźwięku(coś a'la wizualizacja). Niestety nie doszukałem się w dokumentacji allegro funkcji która by zwracała aktualną siłę głosu odtwarzanego pliku (wav), jedynie globalne ustawienie głośności. Da się jakoś to w prosty sposób zrobić?
P-2652
DejaVu
» 2008-11-29 14:38:03
W dokumentacji allegro http://www.allegro.cc/manual/api/sound-init-routines/ jedyne co widzę to cztery funkcje:
set_volume - Alters the global sound output volume.
set_hardware_volume - Alters the hardware sound output volume.
get_volume - Retrieves the global sound output volume.
get_hardware_volume - Retrieves the hardware sound output volume.
W praktyce nie zajmowałem się dźwiękiem tak więc niestety nie mogę Ci powiedzieć więcej niż to co da się wyczytać z dokumentacji...

/edit:
Znalazłem jeszcze coś takiego http://www.allegro.cc/manual/api/digital-sample-routines/.
voice_get_volume - Returns the current volume of the voice.
voice_set_volume - Sets the volume of the voice
P-2655
nnick
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2008-11-29 14:42:27
Wlasnie probowalem ich uzyc, ale set_volume/voice_set_volume/set_hardware_volume zmieniają globalne ustawienie głośności, a get_volume odczytuje tą wartość. Potrzebuje czegoś co mi na bierząco będzie odczytywać głośność odtwarzanego w tym momencie pliku.
P-2656
DejaVu
» 2008-11-29 14:53:46
Może trzeba w jakiś sposób rozbić dźwięk na 'składowe'? Dźwięk generalnie zapisany jest w postaci jednej liczby w zakresie 0..65535. Ten jeden dźwięk zawiera w sobie zarówno tony niskie, średnie jak i wysokie. Weźmy przykładowo takiego WinAMP'a. Ma on tam takie słupki które skaczą jak muzyka leci. Jest to przykład rozłożenia pojedyńczego dźwięku na różne częstotliwości - myślę, że może w ten sposób można spróbować podejść do szukania rozwiązania Twojego problemu. Coż, może ktoś zabierze głos, kto zna obsługę dźwięku w praktyce. Wieczorem spróbuję coś wygooglać jeszcze - może coś znajdę.

/edit:
Warto zauważyć, że zmieniając głośność dźwięku w WinAMP'ie nie zmieniasz wysokości skakania słupków <= co jest właśnie wynikiem tego, że ścieżka odtwarzanego dźwięku się nie zmienia.
P-2658
nnick
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2008-11-29 14:58:29
Tak tez mogloby być, spędziłem pół dnia w googlach szukając czegoś takiego w allegro, sdl'u, nawet patrzyłem OpenAL i DirectSound, ale nic nie znalazłem co by się sprawdziło. Nawet pojedyńczej funkcji :(

EDIT: jakby co to tutaj jest nieukonczony program razem z kodem: http://www.sendspace.com/file/btm49o  (klawisze A i S symulują działanie sprawdzanie aktualnej głosności odtwarzania, funkcja ktora ten poziom głośności przyjmuje zakłada maks wartość 255). Moze tak będzie łatwiej komuś wymyśleć jak sobie z tym poradzić.

EDIT2: Zamykam temat, znalazlem bibliotekę zapewnijącą mi potrzebną funkcjonalność (WMp3)
P-2659
« 1 »
  Strona 1 z 1