Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

sprite'y w SDL

Ostatnio zmodyfikowano 2011-07-05 17:54
Autor Wiadomość
DanX95X
Temat założony przez niniejszego użytkownika
sprite'y w SDL
» 2011-07-04 19:19:40
Czy ktoś programuje w SDL'u? Bo ja próbuję i nie wychodzą mi sprite'y z tego kursu. Mogę stworzyć okno i ok, ale kiedy próbuję wczytać bitmapę nie wykazuje błędów, a wychodzi i tak czarne okno.
Pomoc bardzo by się przydała.
P-35344
szyx_yankez
» 2011-07-04 19:27:43
Pokaż aktualny kod.
P-35345
asembler
» 2011-07-04 21:00:55
Pewnie nie wyświetliłeś bitmap w pętli głównej, ale to tylko przypuszczenia. Pokaż kod...
P-35350
DanX95X
Temat założony przez niniejszego użytkownika
pomoc SDL
» 2011-07-05 13:40:18
Dzięki, że chcecie pomóc, ale na szczęście udało mi się samemu dojść do błędu i działa dobrze.

P-35389
DanX95X
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-07-05 17:31:10
A jednak nie. Próbowałem zrobić kolejny taki sam program i nic nie wychodzi. Oto kod:
C/C++
#include <SDL.h>
SDL_Surface * ekran = NULL; //deklaracja głównej powierzchini
SDL_Surface * obrazek = NULL; // deklaracja obrazu


int main( int argc, char * args[] ) { //funkcja główna
    SDL_Init( SDL_INIT_EVERYTHING ); //inicjalizacja SDL
    ekran = SDL_SetVideoMode( 640, 480, 32, SDL_SWSURFACE ); //ustawienia powierzchni głównej
    SDL_WM_SetCaption( "Okno Daniela", NULL ); //Tytuł okna
    obrazek = SDL_LoadBMP( "hello.bmp" );
    if( SDL_LoadBMP( "hello.bmp" ) == NULL ) return 0;
   
    SDL_BlitSurface( obrazek, NULL, ekran, NULL ); // przypisanie obrazu do powierzchni
    SDL_Flip( ekran ); //aktualizacja powierzchni
    SDL_Delay( 5000 ); // czekanie 5 sec.
    SDL_FreeSurface( ekran ); //zwolnienie powierzchni ekranu
    SDL_Quit(); //wyłączenie SDL
    return 0;
}
Nadal nie chce załadować obrazku. Dla pewności skopiowałem i wkleiłem bitmapę do każdego katalogu z danymi programu.
P-35406
DejaVu
» 2011-07-05 17:49:37
Zapewne zmieniłeś rozszerzenie pliku, a nie zapisałeś plik w formacie bmp :) Po raz setny ten problem się powtarza na forum. Dodam jeszcze, że gdybyś wybrał sensowną bibliotekę (np. SFML) to miałbyś wsparcie popularniejszych formatów plików, a tak jesteś skazany na format plików BMP :)
P-35408
DanX95X
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-07-05 17:54:42
Miałem cały czas .bmp, ale spróbowałem nadpisać plik i działa. Dzięki.
P-35409
« 1 »
  Strona 1 z 1