sprite'y w SDL
Ostatnio zmodyfikowano 2011-07-05 17:54
DanX95X Temat założony przez niniejszego użytkownika |
sprite'y w SDL » 2011-07-04 19:19:40 Czy ktoś programuje w SDL'u? Bo ja próbuję i nie wychodzą mi sprite'y z tego kursu. Mogę stworzyć okno i ok, ale kiedy próbuję wczytać bitmapę nie wykazuje błędów, a wychodzi i tak czarne okno. Pomoc bardzo by się przydała. |
|
szyx_yankez |
» 2011-07-04 19:27:43 Pokaż aktualny kod. |
|
asembler |
» 2011-07-04 21:00:55 Pewnie nie wyświetliłeś bitmap w pętli głównej, ale to tylko przypuszczenia. Pokaż kod... |
|
DanX95X Temat założony przez niniejszego użytkownika |
pomoc SDL » 2011-07-05 13:40:18 Dzięki, że chcecie pomóc, ale na szczęście udało mi się samemu dojść do błędu i działa dobrze.
|
|
DanX95X Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-07-05 17:31:10 A jednak nie. Próbowałem zrobić kolejny taki sam program i nic nie wychodzi. Oto kod: #include <SDL.h> SDL_Surface * ekran = NULL; SDL_Surface * obrazek = NULL;
int main( int argc, char * args[] ) { SDL_Init( SDL_INIT_EVERYTHING ); ekran = SDL_SetVideoMode( 640, 480, 32, SDL_SWSURFACE ); SDL_WM_SetCaption( "Okno Daniela", NULL ); obrazek = SDL_LoadBMP( "hello.bmp" ); if( SDL_LoadBMP( "hello.bmp" ) == NULL ) return 0; SDL_BlitSurface( obrazek, NULL, ekran, NULL ); SDL_Flip( ekran ); SDL_Delay( 5000 ); SDL_FreeSurface( ekran ); SDL_Quit(); return 0; }
Nadal nie chce załadować obrazku. Dla pewności skopiowałem i wkleiłem bitmapę do każdego katalogu z danymi programu. |
|
DejaVu |
» 2011-07-05 17:49:37 Zapewne zmieniłeś rozszerzenie pliku, a nie zapisałeś plik w formacie bmp :) Po raz setny ten problem się powtarza na forum. Dodam jeszcze, że gdybyś wybrał sensowną bibliotekę (np. SFML) to miałbyś wsparcie popularniejszych formatów plików, a tak jesteś skazany na format plików BMP :) |
|
DanX95X Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-07-05 17:54:42 Miałem cały czas .bmp, ale spróbowałem nadpisać plik i działa. Dzięki. |
|
« 1 » |