Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Code::Blocks, Ubuntu i biblioteki dynamiczne

Ostatnio zmodyfikowano 2011-07-06 12:58
Autor Wiadomość
amiga
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Code::Blocks, Ubuntu i biblioteki dynamiczne
» 2011-07-06 11:52:36
Witam
Jestem tu nowy i właściwe uczę się c++ od 3 tygodni. Strasznie mnie to wciągnęło, zwłaszcza po tym jak się dowedziałem jakie rzeczy można tworzyć w tym hehe :D. Jestem na etapie ogarniania OpenGL i GLUT. Do tworzenia moich "dzieł" używam:
-Code::Blocks
-systemu Ubuntu
-kompilatora g++

Jednak jedno mnie trapi. Nie wiem jak napisać bibliotekę dynamiczną w tym systemie. Jedyne co wiem to to, że odpowiednik DLL'ki w linuxie to plik *.so i że są w niej funkcje np. z DirectX czy OpenGL czy jakiego kolwiek nnego API. I tutaj kończy się moja wiedza bo nie mam pojęcia jak:
-napisać taką bibliotekę
-wykonać szablon pod nią
-co w niej najlepiej umieścić, żeby nie robić bałaganu w kodzie

A także czym się różni *.LIB od *.so i czy to nie jest to samo?

Dziękuję i pozdrawiam :)
P-35440
pekfos
» 2011-07-06 12:01:32
.lib (lub .a) od .dll(lub .so) rożni się tym że .lib to biblioteki statyczne. ich kod jest dołączany przez linker do pliku wykonywalnego. pliki .dll to biblioteki dynamiczne (dynamicznie łączone). jak kompilujesz .dll to masz także i plik .lib który zawiera kod odpowiedzialny za używanie pliku .dll. a sam plik dll zawiera wszystko to co do niego napisaliśmy. plik .lib można olać i ładować .dll dynamicznie. w Windows przez LoadLibrary().
P-35441
DejaVu
» 2011-07-06 12:58:33
P-35448
« 1 »
  Strona 1 z 1