[SDL, C++] Błąd: "Unhandled exception at (...) in (...)"
Ostatnio zmodyfikowano 2011-07-19 22:55
Fletcher Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[SDL, C++] Błąd: "Unhandled exception at (...) in (...)" » 2011-07-19 22:26:45 Unhandled exception at 0x012b150e in SDLTEST.exe: 0xC0000005: Access violation reading location 0x00000004. Po dodanie tej linijki wyskakuje mi błąd powyżej. color = SDL_MapRGB( bufor->format, 0, 0, 255 ); |
|
akwes |
» 2011-07-19 22:41:29 Zmienna color na pewno istnieje? bufor został stworzony przez konstruktor? |
|
Fletcher Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-07-19 22:42:20 #include <SDL.h> #include <iostream> #include "SDL_ttf.h" #include "stdio.h" #include <string.h> using namespace std;
SDL_Surface * screen = NULL; SDL_Surface * bufor = NULL; SDL_Event event; Uint32 color = 0;
int main( int argc, char * args[] ) { SDL_Init( SDL_INIT_EVERYTHING ); screen = SDL_SetVideoMode( 640, 480, 32, SDL_SWSURFACE | SDL_DOUBLEBUF ); bool exit = false; while( !exit ) { while( SDL_PollEvent( & event ) ) { if( event.type == SDL_QUIT ) { exit = true; } } SDL_Flip( screen ); } SDL_Quit(); return 0; } |
|
akwes |
» 2011-07-19 22:47:14 bufor jest cały czas NULL. Musisz w nim stworzyć obiekt. Coś w deseń SDL_Surface * bufor = new SDL_Surface( );
NULL oznacza zerowy adres w pamięci. Czyli nie ma tam żadnego obiektu a Ty chcesz z tego zerowego adresu coś wyciągać. |
|
Fletcher Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-07-19 22:55:48 Dzięki za pomoc, z tym NULL'em to wtopa ;(, ale na przyszłość będę wiedział żeby zwracać uwagi na takie rzeczy. A dla osób które kiedyś natkną się na podobny problem polecam "SDL_CreateRGBSurface" ;D |
|
« 1 » |