Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[SFML]Zmierzanie do określonej pozycji

Ostatnio zmodyfikowano 2013-06-22 22:43
Autor Wiadomość
diego997
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-07-23 01:00:35
NO ja rozszerzenie w tym roku pisałem troche wstyd że na to nie wpadłem ;p
P-36641
akcza
» 2013-06-22 21:58:16
Szukając pomysłu jak "poruszać obiektem do celu" natrafiłem na ten wątek. Czegoś w nim nie rozumiem, więc chyba mogę go odkopać, prawda?
Mianowicie ten fragment:
Potem liczysz kąt wektora
O co w tym chodzi? W podanym linku jest tylko funkcja, która przyjmuje współrzędne jednego punktu. Co trzeba wstawić zamiast sprite.GetRotation()?
P-85963
pekfos
» 2013-06-22 22:03:02
Potem liczysz kąt wektora
O co w tym chodzi? W podanym linku jest tylko funkcja, która przyjmuje współrzędne jednego punktu.
Wróć do podstaw podstaw podstaw (matematyki), a konkretniej, czym jest wektor i ile wartości wystarczy, by go opisać.
P-85964
akcza
» 2013-06-22 22:13:54
Ok, wektor to [Xb-Xa, Yb-Ya], domysłam się, że punkt A(Xa, Ya) to punkt z jakiego wyrszamy do B(Xb, Yb). Jednak możesz mi wyjaśnić co znaczy "kąt wektora"? Jeśli chodziło o kąt między wektorami (akwes mógł sie przejezyczyc), to między jakimi?
P-85965
pekfos
» 2013-06-22 22:18:20
Wróć (znowu) do podstaw podstaw (matematyka na poziomie gimnazjum, eh), albo do tamtego tematu (gdzie masz gotowca..)
P-85966
akcza
» 2013-06-22 22:29:01
Pekfos z całym szacunkiem, ale napisałeś już dwie wiadomości, w których mi nie pomogłeś, a tylko dałeś do zrozumienia, że nie rozumiem matematyki. Może nie rozumiem, nie mnie to oceniać, ale to forum jest chyba od pomagania, tak?
Sam zainteresowany w tamtym temacie (tam gdzie mam gotowca...) nie rozumie tego przykładu:
Trochę go nie ogarniam, ale tutaj on zna tylko współrzędne jednego punktu (point.x i point.y) a nam chodzi o wyliczenie kąta między dwoma punktami.
 Więc chyba mam prawo czegoś tutaj nie rozumieć, tak?

Edit:
Sorry, że się wkurzam, jednak długo szukam rozwiązania i postanowiłem napisać na forum (a rzadko to robie) i takie coś mnie irytuje po prostu.
P-85967
pekfos
» 2013-06-22 22:41:19
Jednak możesz mi wyjaśnić co znaczy "kąt wektora"? Jeśli chodziło o kąt między wektorami (akwes mógł sie przejezyczyc), to między jakimi?
Kąt między wektorem, a osią OX.

Sam zainteresowany w tamtym temacie (tam gdzie mam gotowca...) nie rozumie tego przykładu:
W następnym poście jest wyjaśnienie. Zamieszanie było tylko dlatego, że w przykładzie do przechowywania punktu i wektora służyła jedna klasa.
P-85968
akcza
» 2013-06-22 22:43:55
Dzięki wielkie. Już wszystko rozumiem.
P-85969
1 « 2 »
Poprzednia strona Strona 2 z 2