[SFML, C++] Timery
Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się!

[SFML, C++] Timery

AutorWiadomość
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[SFML, C++] Timery
» 2011-08-02 22:04:11
Czy jest coś czym mógłbym zastąpić sf::clock, w przypadku gdy potrzebuje aby jakaś czynność wykonywała się co jakiś czas?
P-37965
» 2011-08-02 22:27:00
Niespecjalnie... timery pewnie nie zostały oprogramowane w SFML ze względu na swoją precyzję, a dokładniej jej brak - aplikacje oparte o timery rzadko kiedy działają jak trzeba chyba, że są wykorzystywane do uruchomienia zdarzenia, które nie musi się wykonać dokładnie w określonym czasie - wówczas się je stosuje no ale to w programach, a nie grach.
P-37966
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-08-02 22:28:31
A czy rozwiązaniem jest inkrementowanie jakiejś wartości i zrobienie do niej warunku ?

Np. if(i = 100000)
P-37967
» 2011-08-02 22:33:57
No, tak się robi gry ;p a za pomocą sf::Clock kontrolujesz o ile powinien się zwiększyć timer gry. Timer gry może być równie dobrze intem, a jego wartość może być ustalana stosując np. wzór:
C/C++
int iKlatka = czas.pobierz() * 20;
gdzie czas.pobierz() to odpowiednia metoda z klasy sf::Clock zwracająca czas na każdą sekundę będzie wówczas przypadało 20 cykli.
P-37968
» 2011-08-02 23:19:38
Pytanie czemu chcesz cos innego?
P-37978
» 2011-08-02 23:20:34
P-37979
» 2011-08-03 00:09:28
Lepszą metodą jest to co ja napisałem bowiem nadaje się do gier sieciowych - obliczanie różnic między klatkami jest 'słabe' bowiem nigdy nie uzyskasz np. 30ms stałej... z resztą to jest dłuższa debata dot. tworzenia gier i zachowania właściwej prędkości gry oraz wykonywania zdarzeń w niej :)
P-37984
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-08-03 00:56:01
Pytałem o inną metodę ponieważ przy ustawieniu granicy FPS czyli 150 klatek gra mi się przycina na ułamek sekundy właśnie w momencie kiedy pojawia się obiekt który ma się pojawić w odpowiednim czasie ;p

P.S przy 300 klatkach tego nie widać może ustawić tyle ?
P-37986
« 1 » 2
 Strona 1 z 2Następna strona