[SFML, C++]Mapa kafelkowa a tablica
Ostatnio zmodyfikowano 2011-08-12 22:15
Dark Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[SFML, C++]Mapa kafelkowa a tablica » 2011-08-12 20:54:22 Witam, mam problem ponieważ szukałem i nigdzie o tym nie jest napisane, mam tablice jednowymiarową lecz niewiem jak tutaj zamienić liczby na sprite'y z podłożem, proszę więc o pomoc. Przeglądałem wiele tematów związanych z tym w allegro, lecz nie uczyłem się allegro i nie mogę tego przełożyć na SFML'a, więc proszę NIE podsyłać mi linków, czy pisać abym poszukał tematów z allegro o tym.
Mając taką tablicę jak zrobić z niej podłoże?:
short int ground[ 30 ]; for( int i = 0; i < 30; i++ ) ground[ i ] = 1;
|
|
malan |
» 2011-08-12 21:10:00 struct Position { int x; int y; };
int main() { std::vector < Position > positions; }
|
|
Dark Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-08-12 21:17:49 Jak je później mogę wyświetlać na ekranie, można jakiś przykład? |
|
SeaMonster131 |
» 2011-08-12 22:15:35 int map[ 10 ][ 20 ] = {...};
map[ 0 ][ 0 ] = 1; map[ 0 ][ 2 ] = 2;
for( int y = 0; y < 10; y++ ) { for( int x = 0; x < 20; x++ ) { if( map[ y ][ x ] == 1 ) wyswietl_trawe( x * szerokosc_kafelka, y * dlugosc_kafelka ); if( map[ y ][ x ] == 2 ) wyswietl_kamien( x * szerokosc_kafelka, y * dlugosc_kafelka ); } } To jest akurat dla tablicy 2-wymiarowej, ale dla 1-wymiarowej bd podobnie :) Tak moim zdaniem jest chyba najłatwiej ;p |
|
« 1 » |