[SDL, TTF, C++] Położenie tekstu
Ostatnio zmodyfikowano 2011-08-14 14:04
dudero Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[SDL, TTF, C++] Położenie tekstu » 2011-08-14 13:18:15 Siema, Jak zmienić położenie tekstu wyświetlanego przez ttf ? Poprostu chcę sam wprowadzić x i y. |
|
m4tx |
» 2011-08-14 13:20:48 |
|
dudero Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-08-14 13:21:44 Ale to chyba jest SFML, a ja potrzebuję dla SDL'a :) |
|
kamillo121 |
» 2011-08-14 13:33:04 Funkcja do renderowania napisu zwraca wskaźnik na strukturę SDL_Surface, potem ten surface blitujesz na powierzchnię ekranową za pomocą funkcji SDL_BlitSurface gdzie jako pozycję powierzchni z tekstem podajesz adres wypełnionej struktury SDL_Rect. |
|
dudero Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-08-14 13:45:33 dzięki sam bym na to chyba nigdy nie wpadł .. Może wyprzedzam fakty ale zapytać nie zaszkodzi: jak wyświetlić wartość zmiennej ? |
|
m4tx |
» 2011-08-14 13:50:02 Aj, SDL, racja. Sry :P
A co do zmiennej - zależy jakiego typu ;) |
|
kamillo121 |
» 2011-08-14 13:50:11 dzięki sam bym na to chyba nigdy nie wpadł ..
|
Czuję tutaj lekką ironie ale być może się mylę. Może wyprzedzam fakty ale zapytać nie zaszkodzi: jak wyświetlić wartość zmiennej ?
|
Wartość zmiennej, ale jakiej ? Funkcja do renderowania napisu przyjmuje jako któryś tam parametr Czyli dla zmiennej typu stringzmienna_typu_string.c_str()
Dla zmiennych liczbowych możesz użyć typu stringstream: std::stringstream tekst; int a = 2; tekst << a;
a uzyskanie char* z takiej zmiennej sprowadza się do takiego zapisu: zmienna_stringstream.str().c_str()
@dudero w takim razie powodzenia :) |
|
dudero Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-08-14 14:04:32 Nie było żadnej ironii, od niedawna poznaję SDL'a i mi to idzie trochę topornie :) Chodziło mi o zmienną typu całkowitego, dzięki. |
|
« 1 » |