Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[SDL, TTF, C++] Położenie tekstu

Ostatnio zmodyfikowano 2011-08-14 14:04
Autor Wiadomość
dudero
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[SDL, TTF, C++] Położenie tekstu
» 2011-08-14 13:18:15
Siema,
Jak zmienić położenie tekstu wyświetlanego przez ttf ?
Poprostu chcę sam wprowadzić x i y.
P-39129
m4tx
» 2011-08-14 13:20:48
P-39130
dudero
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-08-14 13:21:44
Ale to chyba jest SFML, a ja potrzebuję dla SDL'a :)
P-39131
kamillo121
» 2011-08-14 13:33:04
Funkcja do renderowania napisu zwraca wskaźnik na strukturę SDL_Surface, potem ten surface blitujesz na powierzchnię ekranową za pomocą funkcji SDL_BlitSurface gdzie jako pozycję powierzchni z tekstem podajesz adres wypełnionej struktury SDL_Rect.
P-39132
dudero
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-08-14 13:45:33
dzięki sam bym na to chyba nigdy nie wpadł ..
Może wyprzedzam fakty ale zapytać nie zaszkodzi: jak wyświetlić wartość zmiennej ?
P-39135
m4tx
» 2011-08-14 13:50:02
Aj, SDL, racja. Sry :P

A co do zmiennej - zależy jakiego typu ;)
P-39136
kamillo121
» 2011-08-14 13:50:11

dzięki sam bym na to chyba nigdy nie wpadł ..
Czuję tutaj lekką ironie ale być może się mylę.


Może wyprzedzam fakty ale zapytać nie zaszkodzi: jak wyświetlić wartość zmiennej ?

Wartość zmiennej, ale jakiej ?
Funkcja do renderowania napisu przyjmuje jako któryś tam parametr
C/C++
const char * text

Czyli dla zmiennej typu string

C/C++
zmienna_typu_string.c_str()

Dla zmiennych liczbowych możesz użyć typu stringstream:
C/C++
std::stringstream tekst;
int a = 2;
tekst << a;

a uzyskanie char* z takiej zmiennej sprowadza się do takiego zapisu:
C/C++
zmienna_stringstream.str().c_str()

@dudero w takim razie powodzenia :)
P-39137
dudero
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-08-14 14:04:32
Nie było żadnej ironii, od niedawna poznaję SDL'a i mi to idzie trochę topornie :)
Chodziło mi o zmienną typu całkowitego, dzięki.
P-39139
« 1 »
  Strona 1 z 1