RoinarN Temat założony przez niniejszego użytkownika |
SFML mapa kafelkowa, kod do sprawdzenia i poprawy. » 2011-08-17 19:49:11 Witam, znowu znowu ja :F Mam problem z tą mapą kafelkową, nie wiem co jest źle... Wyświetla mi 17 błędów: http://wklej.org/id/578224/ A tutaj kod programu: #include <SFML/Graphics.hpp>
using namespace sf;
int szerokosc_kafla = 32, wysokosc_kafla = 32;
int map_x, map_y;
int main() { RenderWindow plansza( VideoMode( 800, 600, 32 ), "Test kształtów i sterowania." ); plansza.SetFramerateLimit( 120 ); Image bricks; bricks.LoadFromFile( "bricks.gif" ); Sprite 1; 1.SetImage( bricks ); Image kafelek1; kafelek1.LoadFromFile( "1.jpg" ); Sprite 2; 2.SetImage( kafelek1 ); Image kafelek2; kafelek2.LoadFromFile( "2.jpg" ); Sprite 3; 3.SetImage( kefelek2 ); int mapa[ 20 ][ 20 ] { 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, } while( plansza.IsOpened() ) { Event zdarzenie; while( plansza.GetEvent( zdarzenie ) ) { if( zdarzenie.Type == Event::Closed ) plansza.Close(); } const Input & sterowanie = plansza.GetInput(); if( sterowanie.IsKeyDown( Key::Left ) ) map_x--; if( sterowanie.IsKeyDown( Key::Right ) ) map_x++; if( sterowanie.IsKeyDown( Key::Up ) ) map_y--; if( sterowanie.IsKeyDown( Key::Down ) ) map_y++; plansza.Clear( Color( 255, 0, 0 ) ); plansza.Draw( mapa() ); plansza.Display(); }
Ja już nic z tego nie rozumiem, w kodzie błędu mi pokazuje że pominąłem średnik kilkanaście razy, a wszędzie jest(jak mi się wydaje) gdzie powinien być. Błagam pomóżcie mi bo ja już nie mam pojęcia jak to zrobić |
|
m4tx |
» 2011-08-17 19:56:11 Nie możesz nazywać zmiennych samymi liczbami. |
|
RoinarN Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-08-17 19:57:58 Ale to sprajty... Możesz mi to poprawić jak powinno być? |
|
m4tx |
» 2011-08-17 19:58:24 Sprajty to też zmienne. 3.SetImage( kefelek2 ); kefelek? Hm... |
|
RoinarN Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-08-17 19:59:30 To jak mam to zrobić? Literówka, dzięki, jeden błąd mniej... |
|
m4tx |
» 2011-08-17 20:01:07 Zamień 1 np. na spr1, 2 na spr2 itd... int mapa[ 20 ][ 20 ] { 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2; 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1; 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2; 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1; 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3; 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2; 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1; 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2; 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1; 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3; 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2; 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1; 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2; 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1; 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3; 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2; 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1; 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2; 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1; 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3; } 1. Zamień średniki na przecinki 2. Musisz w każdej linijce walnąć klamry, czyli np: { 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2, 2 }, { 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1 }, 3. Po int mapa[ 20 ][ 20 ] dowal jeszcze znak równości. 4. Po ostatniej klamerce dodaj średnik. Ogólnie to zanim bym się zabrał za pisanie gier, przestudiowałbym cały kurs C++, a nie... |
|
RoinarN Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-08-17 20:10:07 z 17błędów po poprawieniu zrobiły się 42błędy |
|
m4tx |
» 2011-08-17 20:11:12 No ciekawe, bo ja mam teraz 1 błąd. |
|
« 1 » 2 3 4 |