Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Projektowanie programu

Ostatnio zmodyfikowano 2011-08-29 14:06
Autor Wiadomość
SeaMonster131
» 2011-08-27 18:11:21
A czy ja coś takiego mówiłem? :D
Zastosowałem to przy robieniu gui :) Żeby jak najlepiej wyszło ;p Tak samo można pisać silniki do gier...
A tak to nie chce mi sie robić parę (-set) razy tego samego... :)
P-40089
akwes
» 2011-08-27 18:13:41
Fajnie by było jakby zawsze pierwszy projekt był najwydajniejszy...
P-40090
kamillo121
» 2011-08-27 18:15:57
@SeaMonster131 nadawałbyś się na programistę php, tworzyłbyś takie spaghetti, że komentowanie każdej linijki kodu by niewiele pomogło :)
Dobra koniec żartów bo niezły offt się robi. 
P-40091
SeaMonster131
» 2011-08-27 19:51:37
Lubie spaghetti hah ;p Nie no..jak piszę gierke np. Nie pisze jej 100 razy :) Staram się od razu pisać wszystko w miare wydajnie i estetycznie. Najwyżej później dochodzą jakieś poprawki. Dlatego teraz za chiny nie moge sie połapać kodu gier sprzed roku np.. :) Koniec offtopu, koniec :)
P-40093
Dawidsoni
» 2011-08-29 12:05:09
Ale SeaMonster131 ciężko od razu napisać idealnie grę bez projektowania. Zawsze jak coś piszę bez projektowania mówię sobie potem: Kur... mogłem to inaczej zrobić to teraz mniej bym się namęczył przy robieniu kolejnych klas.

Jak robisz program w konsoli to nie musisz robić szczegółowego projektu. Jak będziesz robił większe gry/programy to warto je zaprojektować. Jeśli chodzi o książki to na końcu Symfonii C++ jest opisane jak projektować programy, ale jak jej nie masz to nie warto jej kupować tylko na ten 1 rozdział.
P-40164
SeaMonster131
» 2011-08-29 13:03:58
Ale SeaMonster131 ciężko od razu napisać idealnie grę bez projektowania. Zawsze jak coś piszę bez projektowania mówię sobie potem: Kur... mogłem to inaczej zrobić to teraz mniej bym się namęczył przy robieniu kolejnych klas.
Tak, też tak mówiłem, kiedyś.. :P Tylko, że teraz gdy coś piszę to od razu projektuję w myślach jak to ma być zrobione :) Idealnie to może gry nie napiszę oczywiście.. Mam za mało doświadczenia ;p No ale muszę dla przykładu napisać klasę gracza. To mysle - co ma się w niej znaleźć, co ona będzie robiła, z czym się łączyła.. I kod wygląda naprawdę "fajnie", estetycznie. Jeżeli jest dużo takich informacji to po prostu piszę komentarz w kodzie, nad klasą jak to klasa ma wyglądać.  Tak więc, wcześniej nie projektuję aplikacji, oprócz tego, że myślę jak ta gra ma wyglądać, co mi będzie potrzebne..itd, takie podstawowe rzeczy :)
P-40167
Dawidsoni
» 2011-08-29 13:18:53
Nie lepiej mając kilkanaście-dziesiąt klas zapisać te myśli na kartce:D? Ja też na początku tylko projektowałem "myślami", ale teraz jak mam już po kilkanaście klas staram się zapisywać na kartce chociaż podstawowe o nich informacje i zadania. Jak bd. za jakiś miesiąc robił grę typu Mario to na pewno ją dokładnie zaprojektuję, bo tam będzie mnóstwo klas.

Powiem ci, że też nie mam doświadczenia (robię dopiero 2 większy projekt okienkowy), ale kiedy je zdobywam to coraz bardziej przekonuję się do projektowania.
P-40168
SeaMonster131
» 2011-08-29 14:06:34
A ja tam nic nie piszę na kartce ;p no chyba że jakieś obliczenia, to wtedy kartka i coś do pisania sie przydaje :) No i nieraz concepty jak ma gra wyglądać, to też sobie tam rozrysowuje.
Jak już mam coś projektować to po prostu piszę to w kodzie, jako komentarz :) Reszta w myślach ;p A powiem Ci, że gier może dużo nie napisałem, i mało co skończyłem, ale jakby nie patrzeć, to sporo ich nawet było. I jak na razie dobrze mi się je pisze :)
No ale dobra, wydaje mi sie, że to troche tak nie na temat :)
P-40169
1 2 « 3 »
Poprzednia strona Strona 3 z 3