Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[Programowanie] pierwsze kroki - od czego zacząć?

Ostatnio zmodyfikowano 2011-08-28 11:43
Autor Wiadomość
Pusiek
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[Programowanie] pierwsze kroki - od czego zacząć?
» 2011-08-28 00:18:00
Witam. Nie wiedzialem gdzie napisac ten temat wiec pisze go tutaj.

Jestem Uczniem Technikum zawodowego (wlasciwie jeszcze nie bo zaczynam 1 wrzesnia) zawod: Technik-Informatyk. Bardzo bym chcial nauczyc sie programowac i wiaze z tym moja przyszlosc bo siedzenie przy komputerze nie sprawia mi problemow i mam do tego ambicje tylko potrzebuje ... jak by to nazwac ... Dobrego startu.

Rozmawialem z kilkoma starszymi osobami ktorzy konczyli szkoly takie i owakie studiowali i tez nie, a sa programistami i zarabiaja na tym niezle pieniadze.

Otoz moim problemem jest to ze nie wiem czego warto sie uczyc (jakiego jezyka) Czy moze ma byc to C czy tez C++ lub C# albo nawet pascal/Java ... jestem zielony i nie mam widzy na ten temat.

Moje pytanie brzmi co jest najlepiej sie uczyc jezeli mam zamiar posiwecac na to wolny czas i sie uczyc. Jestem ambitny i tez szybko kapuje. Dobry jestem z matmy i rowiez szybko to lapie. oraz chce isc po technikum na Politechnike (informatyka).

Prosze o wypowiedzenie sie w tym temacie. Z gory dzieki.
P-40096
akwes
» 2011-08-28 00:30:56
A co chcesz robić jako programista? Termin programista jest szeroki jak kucharz :P Możesz gotować potrawy polskie, egzotyczne, śródziemnomorskie, robić pizzę albo być piekarzem.

Musisz sprecyzować swoje cele (chyba że jeszcze tego nie dasz rady zrobić) jakiego rodzaju programistom chcesz być.
Do wyboru masz kilka dróg: programista gier, programista aplikacji Windows, programista aplikacji wieloplatformowych, programista www (nie mam na myśli PHP, tylko Ruby on Rails, Pythona i Django itd), oraz wiele innych.