Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Program do edycji mapy [C++/Allegro]

Ostatnio zmodyfikowano 2011-09-15 14:43
Autor Wiadomość
Temes
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Program do edycji mapy [C++/Allegro]
» 2011-09-12 15:31:01
Witam, zaczalem sie bawic allegro, i zeby "napisac" mape trzeba duzo wiecej klopotu, niz...
No wlasnie "niż..."
Niż co?
Zastanawiam się (lecz niestety nie umiem) czy jest możliwość napisania programu w C++, który umożliwi nam narysowanie mapy?
P-40846
SeaMonster131
» 2011-09-12 15:44:07
Co masz na myśli mówiąc o rysowaniu mapy?
Ogólnie to najprostsza jest mapa kafelkowa, która jest naprawde łatwa w użyciu.
P-40848
kamillo121
» 2011-09-12 16:12:35
No wlasnie "niż..."
Niż co?
Zastanawiam się (lecz niestety nie umiem) czy jest możliwość napisania programu w C++, który umożliwi nam narysowanie mapy?
Nie ważne co kryje się pod znaczeniem "narysowanie mapy" odpowiadam, że się da. Trzeba mieć chęci i zapał(ale nie ten słomiany). Początkowo sobie załóż czy chcesz mapę kafelkową czy inną, opartą o zwykłą tablice dynamiczną(gdzie indeks kafla = x*y (uwzględniając bądź nie wymiary)) czy może na drzewku np quadtree.
P-40852
Temes
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-09-13 15:53:41
Ja mam zapał, gdyż moim marzeniem jest stworzenie gry, więc powtarzam: "mam zapał".

Ale jeżeli chcę zrobić dużą mapę (taką którą przechodzi się np. w 30 minut :D) to musze się rozpisać, i to dużo, bo ciągle pisać te kafelki...

A są takie programy które umożliwiają rysowanie map (i ten program samodzielnie zapisuje co i jak, ale Ty rysujesz)
P-40900
DejaVu
» 2011-09-13 16:08:11
Weź sobie zobacz jak wygląda dowolny edytor dużych map np. w grze StarCraft. Mapę praktycznie zawsze buduje się z kafelków.

PS. Osoby, które ponad rok uczą się programowania nie są w stanie zrobić gry, która byłaby interesująca i działała jak należy (bez używania gotowych silników). Używanie gotowych silników również wymaga wiedzy, więc polecam Ci się skupić na nauce podstaw programowania zanim zabierzesz się za robienie gier.

Odpowiedz sobie na pytanie: czy jesteś w stanie wykryć czy dwa obiekty się zderzyły ze sobą? Zapewne nie - Internet oczywiście służy pomocą i informacjami, jednak gdy przyjdzie do zderzeń wielu obiektów na scenie to po prostu utkniesz i nic dalej nie zrobisz bo nie masz podstaw... sorry, że piszę tak brutalne stwierdzenia, ale wejdź sobie na stronę warsztat.gd i popatrz sobie chociażby na screeny 'gier', które robią ludzie zajmujący się wytwarzaniem gier od... lat. Lepiej najpierw naucz się dobrze języka programowania, jego składni i możliwości, a dopiero wtedy zabieraj się za pisanie gier - wówczas będziesz mógł wykorzystać dobrobyt wiedzy zawartej w postaci bibliotek wspomagających wytwarzanie gier - tymczasem nie masz nawet wiedzy do tego by zinterpretować poprawnie deklaracje funkcji, klas i metod.
P-40901
kamillo121
» 2011-09-13 16:58:19
Dodam tylko, że łatwo sprawdzić kiedy jesteś "w miarę gotowy" do napisania pierwszej gierki. Jeżeli potrafisz sobie w głowie przedstawić taką grę za pomocą struktur danych, powiązań między nimi itd sposobem zrozumiałym i poprawnym dla środowiska w którym piszesz to jesteś gotów(powiedzmy).Sama znajomość języka nie wystarczy do napisania gry jeżeli nie będziesz potrafił myśleć analitycznie(w drugą stronę zadziała podobnie ale będzie to mniejszą przeszkodą).

//
Jak dla mnie w szkołach np średnich jest dużym błędem że przykłada się wagę tylko do języków programowania(powiedzmy) a nie do algorytmiki bo własnie ona stanowi tutaj największą "przeszkodę". Jeżeli ktoś kuma analitycznie, potrafi dostrzec problemy jakie może napotkać podczas projektowania czy oprogramowania algorytmu to nauczenie się dowolnego języka programowania jest powiedzmy formalnością. Wtedy uczysz się tylko jak przelać swój tok myślowy na kod tak by komputer go zrozumiał(czyli tak jak byś się uczył tylko komend, nazw funkcji ich własności itd) a to bardzo ułatwia sprawę i przyśpiesza tok nauczania. Zapis algorytmu blokowego(który niektórych nie wiem czemu śmieszy) pomoże ci zrozumieć podstawowe pojęcia iteracji bez znajomości jakiegokolwiek języka programowania. Dzięki takiemu zapisowi jesteś w stanie opisać najważniejsze algorytmy, które mogłyby ci sprawić jakiś problem bądź chciałbyś je rozbudować na własny sposób(dodatkowo przy tym nauczyłbyś się debugować w głowie). 
P-40915
Temes
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-09-13 17:21:06
O_o

Eh... Dość sporo pracy :D Gdybyście wiedzieli ile mam lat to byście się zdziwili że w moim wieku ja zaczynam się tym interesować (oczywiście nikt mnie nie zmusi abym podał swój wiek :P), ale ja komputer mam dość długo (+internet), grałem we WSZYSTKIE typy gier, te na płytach (które można kupić w sklepie - nie chodzi mi o to że grałem we WSZYSTKIE GRY, ale oto że grałem we wszystkie TYPY gier m.in. RPG, Akcji, MMORPG, Strzelanki, Defense itd. ) i te, które są w internecie , mnie "wkurza" to że większość z gier na internecie mogę przejść w 10-30 min., niektórych się nie da przejść (np. bo wkładają francuskie gry na polskie portale O_o), a niektóre są tak głupie że po samym napisie LOADING... a czasami po menu, nie chce mi się w nie grać...

Dlatego ja zamierzam spróbować (Bo mam zapał, ale nie wiem czy mi się uda) stworzyć naprawdę dobrą grę, która będzie posiadać bardzo rozbudowany świat (nawet kilka światów po kilkadziesiąt poziomów), lecz wiem aby to osiągnąć muszę bardzo dużo uczyć się o językach programowania, lecz sądzę iż w końcu mi się to uda...
Zatem idę się uczyć dalej :)
P-40919
kamillo121
» 2011-09-13 17:28:58
Po nicku Temes sądzę, że nie jesteś kobietą więc o wiek można pytać ale nie zrobię tego :)
Wiek odgrywa tutaj rolę ale widziałem już ludzi po elektryku którzy programowali więc nic mnie już nie zdziwi(tak sądzę :) ).
Jeżeli jesteś studentem to będzie ci łatwiej(lepszy dostęp do wiedzy, że tak powiem) ale z drugiej strony wtedy się ma mniej czasu i tutaj wygrywa pan z etatem i spokojną rodzinką :) Nie chce tutaj mieszać Ci w głowie ale jeżeli zaliczasz się do tej drugiej grupy to może warto by zaznajomić się z C# ? Sam w nim nie programuję ale z tego co się orientuję to jest sporo komponentów które ułatwiają życie i są(jak sądzę) domeną tego języka. Oczywiście to nie wyklucza żmudnej drogi przez algorytmikę ale może znacznie ułatwić i uprzyjemnić pracę :) 
P-40920
« 1 » 2 3
  Strona 1 z 3 Następna strona