Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Używanie SDL i OpenGL

Ostatnio zmodyfikowano 2011-09-13 19:53
Autor Wiadomość
programista12
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Używanie SDL i OpenGL
» 2011-09-13 07:05:44
Zaczynam pisać poważniejszą grę 2D, w której zamierzam używać GUI. Zacząłem sam pisać proste GUI, ale to strasznie dużo roboty. Znalazłem takie coś jak CEGUI, ale nie da się go używać w czystym SDL i trzeba umieć OpenGL. Chcę się zabrać za naukę OpenGL. Będę korzystać z kursu na tej stronie. Mam kilka pytań:
1. Moja karta graficzna (Gigabyte GeForce 9500GT 512MB) obsługuje OpenGL 2.1. Skąd pobrać odpowiednią wersję OpenGL?
2. Aby używać OpenGL z SDL i CEGUI to muszę przeczytać cały kurs, czy tylko kilka pierwszych lekcji (konkretnie od której do której)? Na razie nie mam zamiaru tworzenia gier 3D, tylko 2D.
Z góry dzięki za pomoc.
P-40879
kamillo121
» 2011-09-13 09:29:49
Jeżeli chcesz używać OpenGl z SDL to wypadałoby znać jedno i drugie, ale do prostego wyświetlania wystarczy Ci podstawowa znajomość OpenGL.
P-40880
akwes
» 2011-09-13 13:34:44
<<aaa głupiota tu była >>
P-40882
m4tx
» 2011-09-13 13:35:08
OpenGL jest dystrybuowany wraz ze sterownikami do karty graficznej i kompilatorem.
P-40883
Gabes
» 2011-09-13 13:38:44
Musisz wejsc na strone firmy NVIDIA .
http://www.nvidia.pl/Download/index.aspx?lang=pl
Sterowniki do OpenGL zawarte są w Programie instalacyjnym do kart z procesorem firmy NVIDIA.

Ciekawostka
NVIDIA nie produkuje samodzielnie kart graficznych, jedynie same układy procesorów graficznych. Zewnętrzni producenci nie mają ograniczeń co do konfiguracji pamięci czy parametrów GPU. Karty produkowane są jako OEM m.in. przez:
ASUS, Biostar, Creative, ELSA, eVGA, Foxconn, Gainward, GALAXY Technology, Gigabyte Technology, Leadtek, Mad Dog Multimedia, MSI, OCZ, Palit, Point of View, PNY Sparkle Computer, TwinTech, XFX, Zogis, Zotac.
Za http://pl.wikipedia.org/wiki/NVIDIA_Corporation
P-40884
programista12
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-09-13 16:10:10
Ale skąd mam pobrać headery OpenGL? W folderze Visuala w include ich nie ma.
P-40902
DejaVu
» 2011-09-13 16:13:29
DirectX SDK? :)
P-40903
Gabes
» 2011-09-13 16:25:05
Nie wiem dokładnie ale poczytaj w google:
sdl_opengl download
P-40904
« 1 » 2 3
  Strona 1 z 3 Następna strona