Duża mapa kafelkowa - jak się to robi?
Ostatnio zmodyfikowano 2011-09-18 13:24
walus1305 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Duża mapa kafelkowa - jak się to robi? » 2011-09-17 21:17:10 Robię grę a więc potrzebna mi jest duża mapa.Moje pytanie brzmi czy muszę robić tak dużą tablice z mapą kafelkową czy mogę na przykład wygenerować dany wycinek mapy i inne elementy w danym momencie? |
|
akwes |
» 2011-09-17 21:24:38 Widzisz. Używa się obu rozwiązań ;D
Sam musisz stwierdzić, czy mapa którą zrobisz będzie za duża na trzymanie jej całej w pamięci, czy na tyle mała aby spokojnie ją trzymać.
Oba rozwiązania mają plusy i minusy. Musisz sam ocenić co bardziej potrzebujesz.
Cała mapa w pamięci płynnie się przesuwa, szybko rysuje ale zajmuje dużo pamięci. Mapa streamingowa czy tam bufforowa czy jak się jeszcze ją nazywa, zajmuje mało miejsca (trochę więcej niż to co widać) ale dłużej się ją generuje i przesuwa.
Oczywiście różnice w czasie przesuwania mogą być liczone w milisekundach jednak będą istnieć. Wszystko zależy od tego jak dobrze to napiszesz. |
|
walus1305 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-09-18 12:26:07 dobra dzięki a wiesz jeszcze jak by zacząć taką mapę buforową |
|
DejaVu |
» 2011-09-18 13:24:40 Wydaje mi się, że pisałem Ci już coś na temat pisania gier z wiedzą startową zerową... Ty chcesz zrobić coś dużego, mega wypasionego, a tymczasem nie jesteś w stanie zrobić nawet czegoś tak prostego jak mapa kafelkowa (którą na tabenę spokojnie da się zrobić w godzinę). |
|
« 1 » |